Rythmic Trio ofereix el concert ‘A ritme de trio’ al Museu Nacional de l’Automòbil

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra —entitat impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà— ha ofert aquest divendres 13 de juliol a la nit el concert de Rythmic Trio, en el marc del cicle ONCA Bàsic, una sèrie d’actuacions de petit format que se celebren en espais emblemàtics del país. El flautista Jordi Gendra, el saxofonista Efrem Roca i el guitarrista David Sanz han ofert al Museu Nacional de l’Automòbil el concert titulat A ritme de trio.

“El públic pensa que ve a veure un concert de música clàssica, i marxa amb la sensació que ha escoltat un concert de música pop i això és una experiència diferent”, ha explicat el flautista del grup, Jordi Gendra.

Rythmic Trio va néixer a partir de la recerca de repertori per a la formació dels alumnes i, és aleshores, quan els tres músics, que són professors a l’Institut de Música d’Andorra la Vella, van decidir tirar endavant un trio de música clàssica, però amb un punt diferent. “La guitarra és un instrument delicat, la flauta té una certa potència, però el saxo encara té molta més potència i la bona barreja s’aconsegueix amb molta delicadesa per part dels instrumentistes”, ha afegit Gendra.

El repertori que s’ha escoltat aquesta nit ha passat per l’estil més clàssic de Joseph Kreutzer. Després l’actuació s’ha centrat amb José Lezcano i els seus Cuban Sketches, el Libertango d’Astor Piazzolla o el Concierto de Samba de Klaus Wusthoff.

El dimarts 17 de juliol, a les 20 hores, repetiran el programa a l’església de Sant Bartomeu de Soldeu, amb motiu de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural. I el 6 de setembre a les 20 hores, a Sant Romà de les Bons, també en el marc de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural.