‘Passió i tangos’, segona cita d’Ordino Clàssic, de la mà de Guitar Bellows i un duo de cordes de l’ONCA

• El concert tindrà lloc diumenge 8 de novembre, a les 12 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra
  • Les entrades es poden adquirir a www.ordinoclassic.ad/entrades

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten Passió i tangos, el segon concert de la tercera edició d’Ordino Clàssic. La cita tindrà lloc diumenge, 8 de novembre, a les 12 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino. Les entrades estaran disponibles a partir de demà, divendres 23 d’octubre, a partir de les 9 hores i es podran adquirir a la pàgina web d’Ordino Clàssic: www.ordinoclassic.ad/entrades i a l’Oficina de Turisme d’Ordino per un preu de 15 euros.

En un bar de Buenos Aires, uns ballarins reviuen les trifulgues de l’amor més punyent al compàs de la passió tanguera. Des d’un escenari, els músics interpreten les notes de les partitures més populars. Qui no s’ha enamorat al ritme dels tangos clàssics de Río de la Plata de Carlos Gardel, o s’ha desenamorat amb el tango més innovador d’Astor Piazzolla? Una història d’amor i desamor ballada al so d’un quartet format per acordió, guitarra, violí i violoncel.

La proposta artística anirà a càrrec de Guitar Bellows, format per Pilar Planavila (acordió cromàtic) i Manu Suárez de la Vega (guitarra elèctrica), que estaran acompanyats per un duet de corda de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra, format per Àlex Arajol (violí) i Jordi Claret (violoncel), i pels ballarins Mònica Vega, Xavi Pérez i Dani Sampaio. La coreografia va a càrrec de Mònica Vega i els arranjaments musicals de la mà de Gregori Ferrer, sota la direcció i dramatúrgia de Joan Hernández.

El programa té a Carlos Gardel i Astor Piazzolla com a autors centrals, amb títols com El Choclo, Por una cabeza, Adiós, Nonino, Libertango, Oblivion, Violentango, A media luz, Vuelvo al sur, Adiós, muchachos, Volver i El día que me quieras. Però també s’interpretaran èxits de Richard Galliano i Frank Marocco com Tango pour Claude i Tango bellissimo.

D’aquesta forma, Ordino Clàssic continua amb el seu objectiu d’acostar a tothom la música clàssica i popular a través de propostes atractives i actuals. D’altra banda, el certamen també vol reivindicar la necessitat de preservar la cultura i de demostrar que es pot gaudir dels esdeveniments d’una manera segura i responsable.