Ordino Clàssic dona el tret de sortida amb un nostàlgic homenatge dedicat a la gent gran d’Andorra

• ‘Música per la memòria’ tindrà lloc diumenge a l’Auditori Nacional d’Andorra

• Les entrades es poden adquirir a www.ordinoclassic.ad/entrades

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten el primer concert de la tercera edició d’Ordino Clàssic, amb el títol Música per la memòria. Es tracta d’una nostàlgica proposta que vol retre un sentit homenatge a la gent gran del nostre país, que és qui més ha patit durant la crisi sanitària provocada per la Covid-19. El concert tindrà lloc diumenge, 18 d’octubre, a les 12 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino. Les entrades ja estan disponibles i es poden adquirir a la pàgina web d’Ordino Clàssic: www.ordinoclassic.ad/entrades per un preu de 15 euros.

“La música té una força inabastable, és el darrer record que oblidem i té el poder de fer-nos reviure aquells moments que se’ns han aferrat a la memòria; en escoltar les primeres notes d’aquella cançó de joventut, retornem al nostre passat amb un somriure d’orella a orella”.

Ordino, anys seixanta. És festa major. A la plaça, tota engalanada, sonen els primers compassos d’un bolero. Joc de mirades i rialles juganeres entre els joves enamorats del poble i d’altres parròquies. La lluna com a testimoni d’una nit plena de música, balls i emocions. Una història sobre l’amor i el pas del temps a través de les paraules del Bartolí i la memòria de la Dèlia, cristal·litzades en les seves cartes d’amor.

Música per la memòria estarà protagonitzat per un quintet de corda de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA), format per Francesc Planella i Àlex Arajol (violins), Elias Porter (viola), Carolina Bartumeu (violoncel) i Òscar Llauradó (contrabaix), acompanyats de Lluís Cartes (percussió) i dels actors Ivan Caro, en el paper del Bartolí, i Laura Castro, en el paper de la Dèlia.

El concert, que compta amb la direcció escènica de Joan Hernández i amb els arranjaments musicals de Santi Pereira, proposa un programa obert al públic en general, però que està dedicat especialment al record d’aquelles cançons que ballaven els nostres padrins, com Angelitos negros, Dos gardenias, Bésame mucho, El reloj, Madrecita, Mira que eres linda, Toda una vida, Perfidia, Quizás, quizás, quizás, Fumando espero, Solamente una vez, Si tú me dices ven, Somos novios, Historia de un amor.carregat de nostàlgia amb cançons com Somos novios, Fumando espero o Historia de un amor .

L’Auditori Nacional d’Andorra serà l’escenari que acollirà el concert inaugural d’aquesta nova edició d’Ordino Clàssic que, un any més, pretén acostar a tothom la música clàssica i popular a través d’un concepte més actual i modern. Enguany, el certamen fa una forta aposta pels músics del país amb un cartell que consta de cinc concerts que vol servir per reivindicar la necessitat de preservar la cultura i de gaudir-la d’una forma segura i responsable davant la difícil situació que travessa la societat.