‘No som immunes’, la cançó que finalitza el projecte fotogràfic de Chiqui Novis apadrinat per la Fundació ONCA

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, finalitza el projecte fotogràfic No som immunes amb una cançó creada pel músic i intèrpret Juli Barrero, que porta per títol el nom del projecte i que es pot veure a partir d’avui a les plataformes digitals.

La iniciativa, impulsada per la Chiqui Novis i que va apadrinar la fundació el passat mes de novembre, ha donat visibilitat a més d’una seixantena de persones del país de diferents àmbits i professions que han volgut conscienciar a la societat de la pandèmia i les conseqüències sobre la salut de les persones. “La cançó vol ser un homenatge a totes les persones que han patit la Covid-19, directa o indirectament, però també vol ser un cant d’esperança. Hem de lluitar ben fort perquè ens ha afectat a tots tranversalment” assegura Barrero. “És un regal que he volgut fer al projecte perquè és la meva manera d’ajudar i col·laborar. Jo no puc ajudar estant a primera línia perquè no soc sanitari, però sí donar el meu suport com a artista i músic”, afegeix.

El videoclip, amb la producció audiovisual dels joves estudiants Àlex Ponsa i Vicenç Baiges, juntament amb Oriol Vilella en la producció i edició d’àudio, té com a objectiu reconèixer a totes les persones que han format part  de la campanya de manera desinteressada, com també per transmetre el missatge de la importància de prevenir contagiar-se del coronavirus amb mesures sanitàries bàsiques, com l’ús de la mascareta o la correcta higiene de mans.

L’enregistrament s’ha dut a terme a la Fada Ignorant i ha tingut la col·laboració de l’Escola Líquid Dansa, interpretant alguns dels personatges que apareixen a la cançó. A més a més, tractant-se d’una iniciativa que vol arribar a totes les persones, s’ha comptat amb David Jiménez, intèrpret de la llengua de signes, que juntament amb Barrero són els dos protagonistes que narren la peça musical. En el film també hi intervé Chiqui Novis com a infermera i que, a més, ha estat l’ajudant de fotografia de la producció.

Novis, com a impulsora del projecte, assegura que se sent satisfeta de la iniciativa i agraeix la participació de totes les persones que l’han fet possible. “Ara que ja es dona per acabada la campanya, voldria donar les gràcies a tots els qui han cedit la seva imatge de manera altruista i generosa per donar suport a aquest projecte. Agrair, també, la bona acollida del Ministeri de Cultura, la Fundació ONCA i Fundació Crèdit Andorrà, doncs sense la seva ajuda no s’hagués convertit en un projecte de tanta magnitud”.  “Gràcies al Juli Barrero pel regal de la seva cançó, que ha servit per posar el millor punt final possible i gràcies a l’esforç de la Mònica Vega per la dedicació i la entrega fent que les xarxes es mantinguessin sempre actives”.

Mònica Vega, que ha estat la productora executiva del projecte, per la seva banda explica que “des de la Fundació ONCA em van encarregar de portar la producció executiva i des del novembre he estat involucrada cada dia en aquesta iniciativa. Juntament amb la Chiqui, hem creat el lema de la campanya on hem permès que persones del carrer poguessin unir-se a la campanya. Una feina molt propera a la gent que és el que m’ha captivat d’aquest projecte. És impressionant veure com la gent es presta a participar”. També Vega exposa que “com totes les campanyes, hi ha un principi i un final. El millor final és una cançó que porta el nom de la campanya: No Som Immunes”.

La cançó No som immunes suposa la fi del projecte de Novis i la Fundació ONCA, en què cal recordar que al principi estava centrada en les persones del món de la cultura i l’esport i que, de mica en mica, es va anar obrint a la població en general. També la seva publicació s’emmarca en la setmana en què es commemora un any des de l’inici de la pandèmia de la Covid-19, un virus que està afectant milions de persones arreu del món.