L’ONCA i Josep Julien s’uneixen en un espectacle sobre la migració

En el marc del cicle Fronteres, l’ONCA (formació impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà) ha representat aquest dissabte, al vestíbul del Consell General, l’espectacle Mendelssohn, viatger sense fronteres sota la direcció de Gerard Claret. El concert ha culminat la integral de les simfonies de Mendelssohn que es va iniciar el 2017. L’esdeveniment ha comptat amb la participació de l’actor català Josep Julien, que ha estat l’encarregat de narrar un text inèdit de Juanma Casero titulat Un viatge incert

Inspirat en les crisis migratòries actuals i endinsant-se en la síndrome d’Ulisses, Casero ha utilitzat com a punt de partida les cartes del jove Mendelssohn per a explicar l’experiència vital d’una persona que ha hagut d’emigrar. Segons el mateix autor, Un viatge incert “és el que fas abandonant tot el que tens, i pensant que el que et trobaràs serà quelcom millor, però amb la incertesa de no saber si algun dia et retrobaràs amb el que tenies”.

Per la seva banda, Claret ha definit l’espai on s’ha representat el concert com “la casa del poble” i ha mostrat la seva voluntat perquè “es converteixi en un espai cultural”, ja que la gent hi està “habituada”. A més, ha cregut que per les característiques de l’obra representada, ha estat un gran encert dur-la a terme al Consell General.

En els programes duts a terme durant el 2017 i 2018, els actors convidats van ser Roger Casamajor i Aina Clotet respectivament. Per la culminació de la integral de les simfonies de Mendelssohn s’ha seguit amb el mateix patró de combinar música i narració que, en aquesta ocasió, ha anat de la mà de Julien.

Tot i que l’estrena de l’esdeveniment ha estat aquest dissabte, l’actuació es presentarà al Palau de la Música Catalana, el dijous 21 de febrer a les 20 hores, al Petit Palau.