L’ONCA i el clarinetista Joan Enric Lluna tornen a tocar plegats quinze anys després

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA), entitat impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà, ha compartit escenari aquest dissabte al vespre amb el director i clarinetista Joan Enric Lluna. Feia quinze anys que no tocaven plegats, i aquesta vegada ho han fet amb al recital ‘ONCA & Lluna’, que ha tingut lloc al vestíbul del Consell General. El programa es tornarà a interpretar el pròxim dijous, al Petit Palau de la Música, dins del cicle ONCA al Palau.

El concert ha començat amb la ‘Serenata’ de Max Bruch (1838-1920), una peça que l’ONCA tenia moltes ganes de tocar, i ‘Variacions sobre un tema de Danzi’, de Louis Spohr (1784-1759), una altra composició suggerida per Lluna. La segona part del recital ha consistit en dues obres d’Albert Guinovart (1962), compositor resident al Palau de la Música: ‘Fantasia sobre Goyescas’ i ‘Serenata Amadeus’. La primera peça va sorgir de l’amistat entre Lluna i el compositor, i la segona és un recull de temes de Mozart, com la ‘Petita serenata nocturna’ o el ‘Concert per a piano núm. 2’, interpretats amb la mirada divertida de Guinovart.

En el concert, només amb instruments de corda, Lluna ha actuat dues vegades com a solista i en dues ocasions com a director.