La Fundació ONCA proposa un cap de setmana de tallers per reforçar el vincle entre els nadons i els seus pares

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ha ofert aquest dissabte el taller ‘Música en família’, adreçat a famílies amb fills o parelles que esperen un nadó. L’objectiu és potenciar el vincle entre pares i nadons, així com introduir els més petits en l’entorn sonor i musical. Pel que fa a les dones embarassades, és una manera també de donar eines a les dones perquè puguin afrontar l’embaràs i el part amb benestar.

Anna Vega, encarregada d’impartir els cursos, explica que la música és “un recurs més” perquè els pares puguin gestionar, per exemple, el plor dels bebès o perquè puguin viure certes rutines, com anar a dormir, d’una altra manera. A més, amb la música i el moviment, també es treballa el lligam entre família i nadons.

Al llarg d’aquest cap de setmana se celebren tallers amb nadons que no caminen i d’altres per a aquells que ja ho fan. La bona acollida ha obligat l’organització a oferir més places.

A més, dissabte s’ha fet un taller per a futurs progenitors. Vega explica que el nadó dins l’úter matern comença a percebre els sons entre el quart i el cinquè mes i recorda que és un dels sentits que li permeten el contacte amb l’exterior És una manera, per tant, per començar el nexe entre el futur nadó i els pares i, també, pot ser un recurs per a la futura mare per preparar-se per al part.