La Fundació ONCA porta la música de vent a l’Espai Columba en el marc de les Nits d’estiu als museus

La Fundació ONCA, entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, torna a col·laborar aquest any en les Nits d’estiu als museus d’Andorra i ha estat en aquest marc que ha tingut lloc, aquest dijous al vespre, l’actuació del Duo de Vent a l’Espai Columa de Santa Coloma. La formació, composta per Ester Sanchez (flauta) i Unai Gutiérrez (clarinet), han ofert ‘Solistes de l’ONCA en Concert’ amb un programa que s’ha centrat en una selecció d’obres originals i arranjaments dins de l’àmbit de la música clàssica a través de diferents períodes i gèneres musicals, com per exemple peces d’Ornstein, Danquin, Mozart, Rossini, Villa Lobos o El Chunco.

Gutiérrez ha destacat que el programa que han ofert al públic és “molt eclèctic”, amb un “variat d’obres i estils, algunes originals i altres arranjades” i que van des dels duos de jazz, passant per l’òpera de Mozart o Rossini, obres de cambra de Mozart i unes quantes danses.

Pel que fa a l’entorn en què ha tingut lloc el concert, ha valorat que s’hi han trobat “molt còmodes” ja que la sonoritat és  “bona”. “És un plaer tenir l’oportunitat de tocar aquí”, ha destacat, i ha afegit que “és un espai màgic per tot el que l’envolta”.

La següent proposta de la Fundació ONCA en el marc de les Nits d’estiu als museus serà el 4 d’agost de la mà de la Cia La Monto amb l’espectacle ‘De piel’,  a la Farga Rossell de la Massana. L’espectacle és una creació de Rosa Maria H. Montoliu i Jordi Claret amb una proposta que enllaça música i dansa en una actuació centrada en la pell, les sensacions i les emocions.

Finalment, el dijous 11 d’agost, a les 20 hores, Guitar Bellows, format per Pilar Planavila (acordió) i Manu Suárez (guitarra elèctrica) actuarà al Museu Carmen Thyssen Andorra. Sota el nom de ‘Cançons de cabaret i vals musette’, el duet oferirà un passeig musical per melodies franceses en el marc de l’exposició ‘Made in Paris’.