La Fundació ONCA organitza un nou taller creatiu a càrrec Vika Kleiman

La Fundació ONCA organitza un nou taller creatiu a càrrec Vika Kleiman

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, organitza un nou taller creatiu destinat principalment al públic familiar i a totes les persones interessades a aprofundir els seus coneixements en matèries i tècniques musicals i artístiques.

El taller titulat Com-moure el cos, serà a càrrec de Vika Kleiman, professora titular del grau i del màster de l’àrea corporal de l’ESMUC des del 2003. L’activitat tindrà lloc a la sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany, el dissabte 9 i el diumenge 10 de març.

Vika Kleiman durà a terme aquesta nova activitat després de l’èxit aconseguit en les tres edicions anteriors amb una proposta que reprèn la creació d’espais inter-generacionals i familiars, a través del joc i la creació artística. Segons Kleiman “La música, la dansa i la plàstica enteses des d’una concepció oberta i gens dogmàtica, ofereixen la possibilitat d’una experiència expressiva a través de la vivència, de la comunicació i de la creació compartida. Els tallers educatius a través de l’art funcionen com a mitjà per fomentar la trobada, l’exploració, la creació col·lectiva i el diàleg intergeneracional”.  Enguany es proposen tres tallers diferents, dos dels quals estaran destinats al públic familiar, «De granotes, gats i papallones» i «El pescador pescat», i el taller dirigit als adults, «Posant el cos en joc».

El primer dels tallers anomenat, «De granotes, gats i papallones», és obert als infants de 3 a 5 anys acompanyats d’un adult, i se’n oferiran dues sessions a escollir, el dissabte 9 o el diumenge 10 de març de 10.30 a 11.30 h. És una proposta lúdica i pedagògica que permet desenvolupar l’atenció, la coordinació i la lleugeresa del moviment, utilitzant el recurs de la expressió corporal, de la música i la plàstica, per fomentar la imaginació. Segons Kleiman, “L’art, el joc i l’educació es conjuguen per oferir un espai d’exploració per a la comunicació entre els infants i els adults”.

El segon dels tallers titulat, El pescador pescat, és obert als infants de 6 a 9 anys acompanyats d’un adult, i se n’oferiran dues sessions a escollir, el dissabte 9 o el diumenge 10 de març de 12 a 13.30 h. El taller es desenvoluparà també a partir de la música, l’expressió corporal i la plàstica, per a fomentar la trobada entre infants i adults a través del joc en parella i de grup.

En darrer lloc, Kleiman oferirà el taller Posant el cos en joc, dirigit als adults, el dissabte 9 de març, de les 16 a les 19 h. A través de la música, l’expressió corporal i la plàstica, Kleiman té com a objectiu que els participants es retrobin amb el joc, activitat que es perd en la quotidianitat dels adults. El joc serà el fonament per aconseguir la transformació del gran potencial corporal, intel·lectual i imaginatiu, per obrir-nos a noves maneres de veure, escoltar, sentir, experimentar i conèixer.

Les inscripcions s’han de formalitzar a produccioonca@gmail.com i les places són limitades. El preu per als tallers familiars, són de 10 € / família, i el preu del taller per adults, és de 5 € / participant. Aquesta quota serà abonada directament el dia del taller abans d’iniciar l’activitat.

Hi col·laboren la Fundació Anna Riera i el Comú d’Escaldes-Engordany.

26a Temporada de la Fundació ONCA – 2018

Tallers familiars
Dissabte 9 o diumenge 10 de març
Granotes, gats i papallones