La Fundació ONCA inicia les sessions formatives del Concert de Primavera

La Fundació ONCA inicia les sessions formatives del Concert de Primavera

La Fundació ONCA —entitat formada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà— inicia el divendres 3 de maig les sessions formatives per al Concert de Primavera. L’actuació serà a càrrec d’alumnes d’escoles de música, de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca), d’alumnes de L’Animal Escola de Teatre, i per primera vegada, comptarà amb la participació de cinc artistes del país: Madretomasa, Lluís Cartes, Quim Salvat, Four Flags i Pali. L’actuació es durà a terme el diumenge 12 de maig, a les 12 del migdia, a l’Auditori Nacional d’Andorra, a Ordino.

Albert Gumí, director convidat i artífex de la proposta de programa, juntament amb Oriol Vilella, Les músiques populars entren a la sala de concerts, serà l’encarregat de preparar els intèrprets per oferir el primer concert participatiu de la temporada 2019.

El Concert de Primavera presenta un repertori en el qual la música popular d’abans i d’ara, n’és la protagonista. Segons Albert Gumí, “El passat i el present de la música es fusionen en aquest programa per a crear una experiència diferent. Les obres de Vivaldi, Händel, Piazzolla i Murrill, interpretades per la Jonca il·lustren alguns dels estils musicals dels darrers tres segles d’història; mentre que els temes de rock, cançó d’autor, pop i flamenc de Madretomasa, Lluís Cartes, Quim Salvat, Four Flags i Pali, amb arranjaments orquestrals d’Albert Gumí, sonoritzen la música que es crea actualment a Andorra. Aquesta fusió permet als intèrprets de la Jonca i als alumnes d’escoles de música i de l’Animal Escola de Teatre, sota la mirada atenta del seu director i d’un guitarra, un baix i un bateria professionals, experimentar la modernitat musical del país sense viure d’esquena als grans èxits del passat”.

La segona part del programa ha estat coordinada per Oriol Vilella, amb la selecció musical d’ASMA (Associació de músics d’Andorra) i la participació dels artistes convidats, Madretomasa, Lluís Cartes, Quim Salvat, Flour Flags i Pali, acompanyats d’un trio professional format per Oriol Vilella (guitarra), Lucas Barreiro (baix) i Dante

Falótico (bateria). Els alumnes de L’Animal Escola de Teatre, seran els  narradors que presentaran cada artista i cinc centres d’ensenyament musical: l’Escola de Música del Comú d’Escaldes-Engordany, l’Escola de Violí del Comú d’Encamp, l’Escola Harmonia, l’Espai de Música Moderna, l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella que, juntament amb la Jonca, completen la fitxa artística, sota la direcció d’Albert Gumí.

El concert durarà una hora, sense interrupcions.

Les sessions de treball es duran a terme en diverses jornades:

El divendres 3 de maig, de les 18 a les 21 h, serà el torn dels alumnes de les escoles de música del país i una part dels músics de la Jonca. Aquest assaig serà a l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella i servirà per preparar la segona part del programa, en la qual els més joves són els protagonistes.

El dissabte 4 de maig es faran dues sessions de treball, de 10 a 14 h i de 16 a 20 h, i el diumenge 5 de maig, una sessió de 10 a 14 h a la Sala Buna del Comú d’Ordino, amb els músics de la Jonca.

Els dies 10 de maig, de 18 a 21 h, a l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, l’11 de maig, de 10 a 14 h i de 16 a 20 h, a l’Auditori Nacional, i el 12 de maig, de 10.30 a 11.15 h, a l’Auditori Nacional, es duran a terme les darreres sessions de treball conjuntes.

Per a aquesta actuació es compta amb la col·laboració dels Comuns d’Andorra la Vella i d’Ordino, per fer els assajos, així com amb l’ajuda del Comú de Sant Julià de Lòria (La Trapa), en la cessió dels instruments de percussió.

La Fundació ONCA agraeix la implicació dels cinc artistes del país, que de forma altruista han acceptat la invitació, així com als centres musicals i als seus directors i professors, que col·laboren en aquesta cita musical amb l’objectiu d’aconseguir que sigui un nou èxit del calendari musical 2019.

El dia 29 d’abril es posen a la venda les entrades a www.onca.ad, a 5 € per localitat (venda anticipada) i 8 € (dia del concert).

26a Temporada ONCA 2019

Concert de Primavera – Les músiques populars entren a la sala de concerts

Diumenge 12 de maig · 12 h

Auditori Nacional d’Andorra a Ordino