La Fundació ONCA encara la recta final del cicle ON-CARRER amb l’actuació de Pamina Trio

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, posa aquesta setmana el colofó al cicle ON-CARRER i a l’Engordany a duo. En el marc del primer, aquest dimecres s’ha pogut gaudir de l’actuació de Pamina Trio, que ha ofert al públic que es trobava al Centre Cultural i de Congressos Lauredià la història de l’òpera La flauta màgica de W. A. Mozart.

Jordi Coll (violí), Marta Santamaria (flauta) i Anna Costa (violoncel) han adaptat l’emblemàtica obra musical i l’han presentat en forma de conte adaptat per a un públic infantil i juvenil. Els intèrprets, que també han fet una selecció de les parts més representatives de l’obra, han il·lustrat la història amb imatges davant d’una vintena de famílies. Coll, músic i director de l’ONCA, ha assegurat que malgrat ser una obra creada per ser cantada, “té tants matisos i és tan completa que també es gaudeix amb un format diferent com és un trio de cordes i vent”. Costa ha estat la responsable de narrar la història, que permetia als assistents conèixer tota la trama de La flauta màgica amb petites intervencions teatralitzades.

L’actuació, que estava prevista a la plaça Sant Roc, s’ha hagut de traslladar al Centre de Congressos a causa de la pluja. Coll considera que l’ON-CARRER “és una mostra ideal per a l’estiu que permet conèixer el país a través de cites musicals, i es pot gaudir de molts gèneres diferents a través de petits tastos musicals”.

La darrera cita de l’ON-CARRER serà divendres vinent, a les sis de la tarda a la plaça Laurèdia. Guillem Tudó (veu i saxo) oferirà una mostra de swing americà dels 60 als 80. La proposta musical permetrà reviure els clàssics del swing i del jazz de les últimes dècades del s. XX, i espera captivar el públic amb el record de melodies conegudes que han format part, tard o d’hora, de la nostra cultura.