La Fundació Crèdit Andorrà ofereix una jornada per resoldre dubtes sobre la celiaquia

La Fundació Crèdit Andorrà, amb la col·laboració de l’Associació de Celíacs d’Andorra, ha organitzat aquest dissabte una jornada dedicada a la celiaquia, sota el títol Jornada sense gluten. L’acte, que s’emmarcava en el programa La salut al dia ha comptat amb les ponències de professionals que han parlat sobre els trastorns relacionats amb el gluten, la manera correcta de dur a terme una dieta i quins elements s’ha de tenir en compte una vegada hi ha un diagnòstic de celiaquia.

Durant la jornada s’ha presentat un manual per facilitar la comprensió de l’etiquetatge dels productes sense gluten, a càrrec d’Elena Mora, formadora del departament tècnic-científic de l’Associació de Celíacs de Catalunya.

A més, sota el nom, Gluten… moda o realitat?, la gastroenteròloga pediàtrica de l’hospital Universitari de Sant Joan de Reus, Gemma Castillejo, ha exposat que cada vegada hi ha més persones que opten per no menjar gluten, sense tenir, però, celiaquia, i ha remarcat que molts ho fan sense tenir en compte l’opinió d’un professional.

La jornada ha finalitzat amb la ponència Tinc un fill celíac, i ara què?‘, a càrrec de la dietista-nutricionista, Berta Jiménez, que ha tingut l’objectiu de resoldre els dubtes que s’originen quan es diagnostica la malaltia. En aquest sentit, Jiménez ha defensat que per tenir una evolució positiva en la malaltia, l’alimentació sense gluten “és l’únic tractament”.