La Fundació Crèdit Andorrà assoleix xifres d’assistència a les activitats del programa ‘Envelliment saludable’ similars a les de prepandèmia

• Els cursos i tallers presencials per a persones més grans de 60 anys han obtingut un total de 649 inscrits, xifres en línia amb les de la temporada gener-juny 2019.
• Com a novetats d’aquesta edició s’han ofert un taller literari, un de sexualitat, i sessions sobre protecció de dades i per donar a conèixer les diferents prestacions i serveis als quals es pot acollir el col·lectiu.

La Fundació Crèdit Andorrà ha acabat la temporada gener-juny del programa ‘Envelliment saludable’, d’activitats i formació per a persones majors de 60 anys, amb un total de 649 inscrits als cursos, tallers i xerrades presencials que ha ofert. Són unes xifres similars a les assolides en la temporada 2019, abans de l’esclat de la pandèmia per la Covid-19. La Fundació ha ofert un total de 588 hores lectives presencials.

Aquesta edició ha destacat pel nombre de participants que han assistit de nou de forma presencial a L’espai, el centre social d’activitats i formació de la Fundació Crèdit Andorrà. “Les dades són molt encoratjadores”, explica Joan Casas, responsable de L’espai, i afegeix que “tot i les limitacions d’aforament per respectar les mesures sanitàries, constatem que l’oferta de cursos, tallers i xerrades genera interès als usuaris de L’espai, que estaven molt il·lusionats de retornar a les aules on, a més de formar-se, es relacionen amb persones que tenen interessos comuns i intercanvien experiències”.

El programa d’activitats s’ha realitzat en un format híbrid, que ha combinat les activitats presencials i la formació en línia. Davant la situació de crisi derivada de la pandèmia de la Covid-19, la Fundació Crèdit Andorrà va posar en funcionament l’Aula Virtual de L’espai i la plataforma de formació virtual, on s’han pogut trobar tota una sèrie d’activitats, cursos i consells. En aquest cas la plataforma ha registrat 268 subscriptors i s’han superat les 5.000 visualitzacions en aquests 6 mesos. “Unes xifres també molt bones tenint en compte que alguns usuaris han hagut d’aprendre a fer servir les eines digitals”, afirma Casas. Des de l’inici de l’oferta en línia, l’agost del 2020, el total de visualitzacions se situa al voltant de les 30.700.

El programa ha inclòs cursos enfocats al treball de les noves tecnologies, idiomes, història d’Andorra, tallers sobre alimentació saludable i sortides a la natura, entre altres iniciatives habituals en l’oferta que ofereix la Fundació. Com a novetats d’aquesta edició que ha finalitzat, destaquen un taller literari, un sobre sexualitat i xerrades sobre protecció de dades, en la qual s’han explicat les novetats en aquest camp, i sobre les diferents prestacions i serveis a què es pot acollir el col·lectiu de la gent gran.

Pel que fa a l’Associació de gent gran voluntària AVIM, també va reprendre les seves activitats a L’espai presencialment a principis d’any. Les activitats que han ofert han tingut 266 inscrits. L’AVIM, entitat amb la qual la Fundació Crèdit Andorrà té un conveni per sumar esforços a l’hora de dinamitzar L’espai, té actualment 430 socis.