setembre 16 Concert de Meritxell: Músiques del nord – Músiques del sud

La Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca), oferirà el diumenge 16 de setembre, a les 12 h, el tradicional Concert de Meritxell a l’Auditori Nacional d’Andorra, a Ordino.

La Jonca, formada per trenta-cinc cordes, comptarà amb una direcció col·legiada que anirà a càrrec del seu titular, Gerard Claret, i del director convidat, Yannis Papaioannou, intèrpret de llaüt, violí i busuqui. També serà acompanyada per Georgi Dimitrov al kanonaki i de Semih Ali Aksoy a la percussió.

El binomi Músiques del nord – Músiques del sud estarà marcat per un programa amb dos ambients sonors ben diferenciats. La Jonca viatjarà des dels paisatges nòrdics i les seves melodies gairebé boiroses carregades d’emoció, fins a les danses tradicionals gregues, les cançons del rebétiko, música clàssica àrab i otomana, en definitiva, el color dels instruments tradicionals del Pròxim Orient, per un exotisme en essència a través del llaüt àrab, el violí en estil grec, el busuqui i el kanonaki. La nostàlgia del nord i la llum del sud s’uneixen en un concert ple de contrasts musicals, artístics, humans i vitals.

Entrada lliure .

Aforament limitat.