El grup Kintet tanca el cicle ONCA Bàsic

El grup Kintet, format per la clarinetista Míriam Farré, els violinistes Joel Bardolet i Gabriel Coll, el viola Josep Bracero i el violoncel·lista Daniel Claret, han clos aquest dissabte 15 de setembre el cicle ONCA Bàsic, que al llarg de l’estiu ha ofert la Fundació ONCA, impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà, i que ha omplert de música edificis patrimonials del país. Kintet ha actuat davant un centenar de persones a l’Era Gran de Casa Rossell i oferint un repertori centrat en peces de Wolfgang Amadeus Mozart i Johannes Brahms.

El grup ha tocat el Quintet en la major, K. 581 de Mozart i el Quintet en si menor, op.115′de Brahms. Tal com ha explicat la clarinetista Míriam Farré els músics són companys de feina i col·laboren en diferents projectes però han decidit ajuntar-se, ja que els feia “molta il·lusió oferir aquest repertori”.

Segons Farré, Mozart va ser “el primer que va escriure realment un quintet per a clarinet” i, per tant, aquest va ser “un moment àlgid per a l’instrument”. Més endavant, Brahms en va composar, segurament, inspirant-se en l’obra de Mozart però “amb totes les connotacions del romanticisme”. “S’assemblen en l’estructura i en la inspiració però el resultat és totalment diferent”, ha destacat la clarinetista, afegint que tenia el convenciment que la música que han ofert al públic assistent és “un regal”.

Farré ha destacat que els músics estaven “molt contents” de poder oferir el repertori escollit davant una sala plena i també de posar el colofó al cicle ONCA Bàsic. Pel que fa a l’escenari escollit, n’ha destacat l’ambient, amb la llum natural que entra des de fora, i que tingui una acústica “molt bona”. L’actuació s’emmarcava també en les Jornades europees del patrimoni i comptava amb la col·laboració del departament de Patrimoni Cultural del Govern.