El Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà tanquen el projecte educatiu 2021

• L’11 de desembre tindrà lloc el concert musical El bagul de la música tradicional del Duet Daura

El Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, patrons de la Fundació ONCA, continuen amb el projecte educatiu que té com a objectiu formar els més petits en el món musical i fer viure la música en família.

El darrer concert familiar és una proposta del Duet Daura, El bagul de la música tradicional, un espectacle per conèixer alguns dels instruments tradicionals més coneguts del Pirineu i per gaudir en família de la música, la dansa i les cançons.  L’actuació serà dissabte 11 de desembre de 2021, amb quatre sessions programades a les 10.30 h, a les 12 h, a les 16 h i a les 17.30 h, al vestíbul de la Sala del Prat del Roure d’Escaldes- Engordany.

L’espectacle serà conduït pels músics Ivan Caro i Pilar Planavila, que formen part de la Fundació ONCA ens els projectes socioeducatius que es duen a terme al Taller Claror de la Seu d’Urgell o al Centre de Dia d’Atenció a la Salut Mental del Servei Andorrà d’Atenció Sanitària. Els protagonistes donaran a conèixer les músiques i danses del Pirineu a través de l’acordió, a càrrec de la Pilar, i la gralla, el flabiol i el bot d’Aran, l’Ivan. L’actuació es recomana als infants de 4 a 10 anys i té una durada de cinquanta minuts.

Segons Ivan Caro “a cada sessió escoltarem, per exemple, el so de la gralla, el flabiol, el pandero quadrat, el bot d’Aran i l’acordió, cantarem plegats tonades occitanes i catalanes, aprendrem què vol dir caixa de ressonància o la importància de la vibració per aconseguir el so”.  Pilar Planavila explica que “presentarem els instruments d’una manera lúdica, entenedora i fent partícip al públic, interpretant diferents melodies i explicant la importància que ha tingut la música i la dansa per a que la gent d’un mateix poble es conegui, interaccioni o es comuniqui. Fer entendre, en definitiva, el poder que ha tingut i té la música per unir persones”.

Les entrades es posen a la venda al web www.onca.ad, a 10 € per unitat familiar d’un màxim de 4 persones. El concert és gratuït pels infants menors de 12 mesos.

El públic haurà de seguir les recomanacions COVID presentades al Decret del 24 de novembre de 2021: els visitants majors de 16 anys hauran de presentar el certificat de vacunació mitjançant verificació QR. En cas de no disposar de la pauta de vacunació, també es podrà accedir amb alguna de les següents opcions: Prova TMA o PCR amb un màxim de 72 hores d’antelació i amb resultat negatiu, prova d’antígens (TRA) amb un màxim de 12 hores d’antelació i amb resultat negatiu o certificat mèdic que acrediti haver passat la malaltia en un termini inferior a sis mesos.

El concert familiar compta amb la col·laboració del Comú d’Escaldes-Engordany.

DUET DAURA:

Neix l’any 2012 amb el propòsit de buscar noves sonoritats amb instruments de mons diferents, com és l’acordió i la gralla. Inicien la seva trajectòria donant a conèixer la música tradicional del Pirineu amb arranjaments propis i amb propostes de fusió d’altres indrets. Ivan Caro incorpora d’altres instruments a l’espectacle com el flabiol/tamborí, les ocarines o la pandereta. Han participat en diferents festivals de música del territori com la Trobada d’Acordionistes del Pirineu d’Arsèguel i Vilagrassa, fent concerts a Andorra, Lleida i a petites poblacions de la comarca de l’Alt Urgell. L’estiu del 2018 Daura participa al Smithsonian Folklife Festival a la ciutat nord americana de Washington amb tallers de danses tradicionals del Pirineu, i al setembre del 2018 són convidats al Carrefour Mondiale de l’Accordéon al Québec, com a representants de Catalunya.

Pilar Planavila

Acordionista, Compositora de cançons infantils i Musicoterapeuta.

Ivan Caro

Dinamitzador social i cultural, Músic Folk, Professor de gralla i flabiol i Mestre de danses

CONCERT FAMILIAR

Dissabte 11 de desembre de 2021, a les 10.30 h, 12 h, 16 h i 17.30 h