El Duo Cello sax estrena ‘Sonoritats’ a Sant Miquel de Prats

El Duo Cello sax amb Efrem Roca (saxofon) i Mireia Planas (violoncel), ha estrenat aquest dissabte Sonoritats, en el marc del cicle ONCA Bàsic, el cicle de concerts organitzats per l‘Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) -entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà. L’estrena ha tingut lloc a l’església de Sant Miquel de Prats, a Canillo.

Planas ha reconegut que la peculiaritat d’aquest concert ha estat precisament “la fusió que hi ha entre el saxofon i el violoncel”, ja que compten amb dues sonoritats bastant diferents. Tot i això, la barreja d’estils no ha deixat indiferent a ningú, ja que s’han interpretat peces típiques de piano, s’ha fet un recorregut cap a un programa enfocat al saxofon i, per finalitzar, s’ha dut a terme una passejada per un ritme més “jazzístic”.

Tal com ha indicat Planas, habitualment els instruments “s’ajunten per famílies” i, el més normal, és trobar quartets de corda o instruments de vent que s’ajunten entre ells. “Amb l’Efrem hem intentat buscar aquesta peculiaritat perquè hi hagi un atractiu més per al públic d’Andorra”, ha destacat.

La formació musical repetirà l’actuació el pròxim dimarts 9 de juliol a Santa Eulàlia d’Encamp i, el diumenge 21 de juliol a les 12 hores, ho faran a Sant Serni de Llorts.

El Cicle ONCA Bàsic és un programa d’actuacions de petit format que presenta tretze concerts protagonitzats per músics majoritàriament andorrans o residents al país, en formats que van des d’un sol instrument fins al quintet. Aquests tipus d’esdeveniments, a més, també serveixen perquè el públic pugui admirar els retaules de les esglésies, així com el patrimoni romànic del qual disposa el Principat.