El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten en el marc d’Ordino Clàssic una proposta musical transversal de la mà de 5AndCordes

El concert tindrà lloc diumenge a l’església parroquial d’Ordino
Les entrades es poden adquirir a www.ordinoclassic.ad

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà, després de l’èxit d’Ara Malikian a l’Auditori Nacional en la cita inaugural, presenten el grup andorrà 5AndCordes, que oferirà un espectacle original i exclusiu a l’església parroquial d’Ordino. Les entrades per a aquest concert encara estan disponibles i es poden adquirir a la pàgina web d’Ordino Clàssic: www.ordinoclassic.ad per un preu de 10 euros.

El concert, ‘Clàssics del s. XVII al XXI’, proposa un viatge transversal en el temps i en l’espai a través de diferents estils de música de diverses èpoques. Es presentarà una selecció d’obres ben contrastades pertanyents a estils que van des del barroc fins a la música contemporània amb la sonoritat única que li atorgarà l’acústica de l’església. Algunes de les obres que representaran són originals de la formació, mentre que d’altres són arranjaments d’obres pròpies per a orquestra. Tota la música del concert prové del sud d’Europa, concretament d’Espanya, França i Itàlia. Amb aquesta proposta, 5AndCordes pretén apropar al públic unes textures sonores molt especials a través d’un repertori poc conegut que estarà ple de sorpreses. Les peces que presentarà el quintet de guitarra en el concert de diumenge seran: Concert per a llaüt, RV 93, d’Antonio Vivaldi; Estudi 22 en si menor, op. 35, de Ferran Sor; Pavana, op. 50, de Gabriel Fauré; Quintet per a guitarra i quartet de corda, op. 143, de Mario Castelnuovo-Tedesco; i Tango en Skaï, de Roland Dyens.

5AndCordes està format per David Font, professor de guitarra a l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, a l’Escola de Música de les Valls del Nord i a l’Espai de Música Moderna d’Andorra la Vella; Alexandre Arajol, professor de violí a l’Espai de Música Moderna d’Andorra la Vella i a l’Escola de Violí del Departament de Cultura del Comú d’Encamp, és membre de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) i participa també en el projecte social de la Fundació ONCA; Elias Porter, és professor de viola i violí folk des de fa 10 anys a l’Escola Folk dels Pirineus i és membre de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra; Sílvia Garcia, professora de viola de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella i col·laboradora habitual de l’ONCA; i Carolina Bartumeu, membre de l’ONCA i col·laboradora habitual de l’Orquestra Simfònica de Barcelona, l’Orquestra Nacional de Catalunya i l’Orquestra Filharmònica de Bolonya.

En aquesta ocasió, Ordino Clàssic porta la música a l’església parroquial d’Ordino per tal d’oferir al públic una experiència única en la intimitat d’un espai emblemàtic de la parròquia que ofereix un ambient i una acústica molt peculiars. Per a l’última cita, Ordino Clàssic tornarà a l’Auditori Nacional l’1 de gener de 2020 per a celebrar el tradicional concert de Cap d’Any.