El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten ‘Dissemblances’, el primer concert a càrrec de joves artistes emergents en el marc d’ORDINO CLÀSSIC

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà presenten Dissemblances, el primer concert a càrrec de joves artistes emergents, que s ’organitza en el marc d’ORDINO CLÀSSIC. La cita tindrà lloc el proper diumenge 20 de gener, a les 12 h, a l’església parroquial d’Ordino. La violoncel·lista andorrana Carolina Bartumeu i la guitarrista espanyola Silvia Nogales, oferiran un recital basat en peces de Fauré i Marchelie, Falla i Bartolozzi, i Villa-Lobos i Piazzolla.

El duo de guitarra i violoncel, malgrat que és una combinació poc habitual a les sales de concerts, compta amb un repertori relativament extens de peces escrites específicament o arranjades. La diferència de timbre d’ambdós instruments fa que la formació assoleixi sonoritats suggeridores en una dimensió innovadora per a l’oient actual. En aquesta ocasió, es proposa un programa miscel·lani que combina l’elegància i subtilesa de la música francesa de Fauré i Marchelie, la gosadia mediterrània de Falla i Bartolozzi i el ritme de la música sud-americana d’origen popular de Villa- Lobos i Piazzolla. Es tracta, doncs, d’una ocasió única per viure una experiència musical poc freqüent amb dues instrumentistes de talent emergent, una d’elles, Carolina Bartumeu, nascuda i formada a Andorra.

Les entrades es poden adquirir a través de la web www.ordinoclassic.ad i el preu és de 10 €, en la venda anticipada i el dia del concert.

Gabriel Fauré (1845-1924)
Pavana
Érik Marchelie (1957)
Un jour à Paris
Don Quijote y Dulcinea
Manuel de Falla (1876-1946)
La vida breve
Bartolomeo Bartolozzi (1772-1846)
Divertimento
Heitor Villa-Lobos (1887-1959)
Preludio, de Bachiana brasileira núm. 5
Astor Piazzolla (1921-1992)
Libertango

CAROLINA BARTUMEU
La violoncel·lista andorrana va començar a estudiar violoncel als set anys a l’Institut Andorrà d’Estudis Musicals del Comú d’Andorra la Vella amb els professors Cristina Sahuquillo i Lluís Claret. Posteriorment es va traslladar a Barcelona, on es va graduar al Conservatori del Liceu l’any 2011. Al 2015 va obtenir, amb matrícula d’honor, el títol de Bàtxelor al Conservatori d’Utrecht (Holanda), sota el mestratge de Ran Varon. El mateix any, va rebre el premi extraordinari EMIR Steyerbergprijs, del conservatori d’ Utrecht. El 2016 va obtenir una beca de la Fundació Crèdit Andorrà que li va permetre cursar un Master of Performance al Royal College of Music de Londres. Ha participat en diverses classes magistrals amb músics com Jérôme Pernoo, Gary Hoffman, Dmitri Ferschtman, Roel Dieltiens, Gavriel Lipkind i Gustav Rivinius.

Va debutar com a solista als dotze anys amb la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’ Andorra (Jonca) on ha estat convidada posteriorment en diverses ocasions. Més recentment ha actuat com a solista amb la Utrecht String Orchestra i ha realitzat recitals amb diversos grups de música de cambra a Andorra, França, Espanya, Portugal, Suïssa, Anglaterra i Holanda, en sales com l’Amsterdam Concertgebouw, el Wigmore Hall i el Royal Albert Hall de Londres. Des de l’any 2016 forma part de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra. Des del 2018 també treballa regularment amb l’Orquestra Filharmònica de Bolonya i l’Orquestra Filharmònica Portuguesa. Recentment ha participat en el Festival Internacional de música de Crimea, on ha debutat com a solista a la prestigiosa sala gran del conservatori Tchaikovsky de Moscou. Durant l’estiu 2018 ha col·laborat amb les artistes Zi ling i Eldarin Yeong, en una obra de teatre que s’ha estrenat al World Design Stage Festival a Taiwan.

SILVIA NOGALES
La guitarrista espanyola Silvia Nogales es va graduar al Conservatori Superior de Música Rafael Orozco (Còrdova) i va completar un Màster d’Interpretació de la Música Clàssica i Contemporània amb Guillem Pérez-Quer al Liceu (Barcelona). També va cursar un postgrau amb Laura Young a l’Escola Superior de Música de Catalunya gràcies a una beca especial de la Sociedad de Artistas e Intérpretes Ejecutantes de España. També va fer un Màster en Investigació Musical i es va graduar amb premi de final de carrera com a Mestra d’Educació Musical. Nogales ha rebut classes magistrals de músics com Leo Brouwer, Joaquín Clerch, Ricardo Gallén i Eliot Fisk. Ha actuat al Certamen Internacional de Guitarra Miguel Llobet (Barcelona), als cicles de la Fundación Eutherpe (Lleó), a la Setmana Musical Nàquera Sona (Nàquera, València), al Festival EnClaves (Osca), al Museo Sefardí (Toledo) i al Museo Americano de Madrid, entre molts altres. L’any 2017, Nogales va ser seleccionada pel Ministeri de Cultura espanyol per al projecte MusaE per a joves concertistes. Des del 2014 col·labora amb l’actriu Esther Acevedo i la dissenyadora Laura Ferreiro creant diversos projectes interdisciplinaris i innovadors i recorrent importants festivals d’Espanya. Aquest any, Nogales ha fundat un duo amb el reconegut saxofonista espanyol David Hernando Vitores, amb qui estrena obres de compositors contemporanis com Mateo Soto.

ORDINO CLÀSSIC
ORDINO CLÀSSIC és el festival d’hivern que impulsen el Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà destinat als diferents públics interessats en els estils que inclou el concepte actual de música clàssica. No és un festival de música clàssica tradicional, ja que pretén integrar-se en el territori posant en valor el Principat d’Andorra i, en especial, Ordino, la muntanya i la vida entorn de la neu. En aquest sentit, el festival té lloc en diferents espais de la parròquia ordinenca com l’Auditori Nacional d’Andorra, l’església parroquial d’Ordino, el camp de neu Ordino-Arcalís, alguns hotels i el Centre Sociocultural L’Estudi d’Ordino.