Cinc escoles de música del país, la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell i la Jonca s’uneixen en un concert participatiu en el marc del Concert de Santa Cecília

• El concert, amb la col·laboració de músics de l’ONCA, serà dirigit pel director artístic de la Fundació, Albert Gumí
  • El concert tindrà lloc aquest diumenge 20 de novembre, a les 12 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra
  • Les entrades estan exhaurides

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, celebra el diumenge 20 de novembre, a les 12 hores, a l’Auditori Nacional d’Andorra a Ordino, el tradicional Concert de Santa Cecília. En aquesta edició es comptarà amb la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca) amb col·laboració de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA), i amb la participació de l’Escola de Música del Comú d’Escaldes-Engordany, l’Escola de Música de les Valls del Nord, l’Escola de violí del Comú d’Encamp, l’Espai de Música Moderna, la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell i l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella amb alumnes del centre i participants del projecte ComSona! amb el Col·legi Sant Ermengol.

El concert, que serà dirigit per Albert Gumí, director artístic de la Fundació, es titularà “Paisatges sonors – Passió per la participació” i recupera el format de concerts participatius amb un alt nombre d’artistes a l’escenari, que va quedar aturat el 2020 arran de la pandèmia de la Covid-19. El concert constarà de dues parts, la primera amb obres escrites entre els segles XIX i el XX, que transportaran el públic a diferents paisatges orquestrals amb músiques ben diverses, evocadores, nascudes de melodies i danses tradicionals o de la inspiració en antigues històries del passat. Colors instrumentals que han estat arranjats a la mida dels joves estudiants de música del nostre país, creant una Jonca amb una clara personalitat musical d’instrumentació 100 per cent andorrana.

Pel que fa a la segona part, es proposa una manera diferent de “mirar” el paisatge descobrint el concepte de paisatge sonor. En aquest cas es vol aconseguir escoltar el paisatge, vivint l’entorn amb els ulls tancats, a través del sentit de l’oïda. Això serà possible fer-ho a través d’una peça musical feta a mida en el marc d’una actuació en col·laboració amb nois i noies amb diversitats funcionals i amb els joves estudiants de les escoles de música del país creant, així, una orquestra participativa.

El programa complet, doncs, constarà d’un total de deu peces com l’Intermezzo de l’Arlesienne de G. Bizet o l’Escena de Matra de Z. Kodaly, com també una Suite per a orquestra participativa, creada per Gumí amb moviments com la Festa a la plaça o El jardí de l’emperador.

El concert també compta amb la col·laboració de la Fundació Anna Riera i estarà protagonitzat per prop de cent cinquanta artistes.

29a Temporada FUNDACIÓ ONCA 2022
Paisatges sonors – Passió per a la inclusió
Escola de Música del Comú d’Escaldes-Engordany
Escola de Música de les Valls del Nord