L’ONCA homenatja la parròquia d’Escaldes-Engordany pel seu 40è aniversari amb un espectacle multidisciplinar

La sala del Prat del Roure ha estat escenari, aquest dijous al vespre, del peculiar homenatge que l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra -formació impulsada pel Govern d’Andorra i Fundació Crèdit Andorrà- li ha volgut fer a la parròquia d’Escaldes-Engordany, per al seu 40è aniversari. ‘La més bella pubilla d’Andorra’ és un espectacle que ha fet un recorregut per aquestes quatre dècades d’història escaldenca, a través de la música amb un quartet de corda de l’ONCA -format per Alexandre Arajol, Elias Porter, Laia Capdevila i Mireia Planas-, però també a través d’imatges, teatre i dansa. Una proposta “molt emotiva”, tal com ha definit el director escènic i dramaturg de l’espectacle, Juanma Casero, amb música molt variada, “des de clàssica a contemporània”.
 Es tracta d’una idea original de Teresa Areny i Josep Martínez Reinoso.

Al concert han sonat alguns moviments de la suite ‘A l’antiga’ de Ricard Lamote de Grignon, fragments de la suite ‘Peer Gynt’ d’Edvar Grieg, el conegut tema de ‘Els set magnífics’ d’Elmer Bernstein, un arranjament del ‘Ball de Santa Anna’ -que el jove compositor barceloní Gerard Valverde ha escrit expressament per a l’ocasió-, ‘Sway’ de Sinatra, Martin i Davis, i ‘Happy’ de Pharrel Williams, per tancar l’espectacle. Acompanyant la música, s’han anat projectant imatges singulars i històriques per mostrar l’evolució de la parròquia.

Aquesta música i imatges s’han vinculat a través d’una proposta teatral liderada per Irina Robles. En d’altres paraules, el teatre ha estat el fil conductor de l’espectacle, amb l’aparició de “diferents personatges que han anat guiant el públic per cadascuna de les èpoques de la parròquia”, per il·lustrar la seva transformació urbana, social i cultural, ha explicat Casero. Des de l’àvia fins a la neta, que és qui ha acomiadat el concert.