Vint-i-cinc joves del país protagonitzen el concert de Nadal el proper 15 de desembre

La Fundació ONCA emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà informa que el dia 15 de desembre tindrà lloc el concert de Nadal, protagonitzat per joves músics del país, dirigits per Jordi Coll, i organitzat sota l’aixopluc de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (JONCA). Amb aquesta actuació finalitza la temporada 2018 de la Fundació Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra, que ha suposat la celebració de 25 anys de música.

Amb el títol Sons de futur, Jordi Coll dirigirà 25 joves que actuaran en diversos formats de cambra, des del duo fins al sextet, en una festa musical on els més joves en són els protagonistes. El concert, que és gratuït, tindrà lloc al vestíbul del Consell General, a les 19.30 h. Acte seguit, s’oferirà un vernissatge per donar la benvinguda a les festes de Nadal.

La proposta musical de cambra és un format que es va estrenar la temporada 2015 i ha aconseguit un gran èxit artístic i de públic. S’han creat i organitzat grups de cambra, formats per membres de la Jonca o afins a les activitats de la jove orquestra, tutelats per músics de l’ONCA i amb programes adients a la formació musical dels joves. Per quart any consecutiu, es compta amb la tutela del violinista de l’ONCA Jordi Coll, que s’encarrega del treball de formació.

Les vuit formacions de cambra que participaran al concert de Nadal han estat seleccionades conjuntament pel professorat de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, per la direcció artística de la Fundació ONCA, Gerard Claret, i pel tutor dels joves intèrprets i membre de l’ONCA, Jordi Coll.

Les sessions de treball per preparar el concert es duran a terme en diverses jornades: el dissabte 1 i el diumenge 2 de desembre, de 10 a 13.30 h i de 16 a 19.30 h, es faran classes per grups. El dissabte 15 de desembre, de 10 a 13.30 h, es duran a terme els darrers assajos parcials, i de 16 a 18 h serà el torn de l’assaig general. El concert s’estrenarà a les 19.30 h. Totes les sessions seran dirigides per Jordi Coll a les instal·lacions del Consell General.

En l’organització d’aquest concert, la Fundació ONCA compta amb la col·laboració del Consell General d’Andorra i de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella.

L’entrada al concert és gratuïta.

Jordi Coll

Comença la seva formació musical a l’Escolania de Montserrat sota la direcció d’Ireneu Segarra i continua els estudis musicals al Conservatori Superior de Barcelona, on és alumne de violí d’Eva Graubin. Posteriorment es trasllada a Holanda per estudiar al Koninklijk Conservatorium de La Haia. Allà és on obté la llicenciatura de violí amb Mieke Biesta i Kees Hülsmann —solistes de la Rotterdam Philharmonic—, i on cursa un postgrau de música de cambra amb K. Hülsmann i també metodologia d’ensenyament del violí i direcció amb el reconegut pedagog i director Qui van Woerdekom.

Pel que fa a la seva activitat professional, ha estat membre del Trio Artabria, el Quartet Mondrian i el Quartet Dialogue, amb els quals va ser premiat als concursos de Joventuts musicals o al Montserrat Alavedra. Amb aquests grups va actuar a Holanda, Suècia, França, Alemanya, Bèlgica, Itàlia (Festival de Treviso) i també al País Basc, Galícia, Andalusia (Festival de Granada i de Sevilla), València, Madrid, i al Festival de Torroella de Montgrí i al Festival de Perelada.

Ha col·laborat amb orquestres com ara Barcelona216, l’Orquestra Ciudad de Granada, la Real Filharmonía de Galicia, l’Orquestra de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu i l’Orquestra Pablo Sarasate de Pamplona.

En el camp de la música antiga ha actuat i gravat amb La Caravaggia, l’Orquestra Barroca de Sevilla i Al Ayre Español. En relació amb la música contemporània, cal destacar l’estrena a l’Auditori de Barcelona de l’obra Shatter Cone per a violí i electrònica, de P. Kokoras, l’any 2005, dins del Festival de la ICMC. Des de l’any 2000 és membre de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) i actualment és també director de l’orquestra simfònica i professor de violí al Conservatori Professional de Música de Manresa.

25a Temporada de la Fundació ONCA – 2018

CONCERT DE NADAL
Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra
Jordi Coll, tutor i director