Viatge de l’ONCA per les ones de Ràdio Andorra

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) -entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà-, ha ofert aquest dimecres a la nit un viatge per les ones radiofòniques de l’emissora Ràdio Andorra, que va sonar dins i fora les fronteres del país a partir de mitjans del segle passat. El grup Sound Boulevard, format per Gabriel Coll i Sergi Claret (violins), Joaquim Badia (viola) i Manuel Martínez del Fresco (violoncel), han ofert un repertori d’algunes de les cançons més emblemàtiques que van fer gran Ràdio Andorra, amb audiències milionàries en els seus anys de més notorietat. El concert s’ha fet en un lloc màgic, els Jardins de l’emblemàtica Casa de la Vall, amb un nombrós públic que no s’ha volgut perdre un concert que s’emmarca en els actes de celebració del 80è aniversari de la primera emissió de l’emissora andorrana.

Precisament un dels protagonistes del concert, el violinista Claret, ha explicat abans de començar el concert que per traslladar el públic a l’època de l’emissora s’han utilitzat falques radiofòniques i s’han anat combinant amb sintonies i cançons que sonaven llavors. “Hem fet una espècie de realitat-ficció”, amb la lectura de cartes que els oients escrivien a l’època demanant temes musicals. I aquests han estat els temes que han interpretat ‘Sound Boulevard’. Les peticions per carta dels oients s’han dividit en quatre seccions: bolero, música francesa, música de Broadway i música dels anys 60.

Ràdio Andorra va néixer el 7 d’agost de 1939 i va fer popular l’eslògan ‘Aquí, Ràdio Andorra’, que precisament li ha donat nom al concert. La música que hi sonava, i que ha recuperat Sound Boulevard, servia per alllunyar els oients de la problemàtica política, territorial i estratègica d’aquells anys. La mateixa música que ha sonat aquest dimecres a la nit i que ha permès retornar-hi, però sense conflictes bèlics i des de la bellesa dels Jardins de Casa de la Vall.