Viatge de descoberta a les músiques del barroc europeu a través de l’ONCA

Viatge de descoberta a les músiques del barroc europeu a través de l’ONCA

L’ONCA, entitat integrada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ha ofert aquest dissabte al vespre un concert a l’Era Gran de Casa Rossell, emmarcada en el Dia internacional dels museus. Els assistents han pogut gaudir d’un particular viatge pel barroc europeu. Els músics, sota la batuta de Manfredo Kraemer, han ofert un repertori que ha combinat peces “molt conegudes, altres probablement desconegudes i d’altres completament desconegudes”, tal com ha explicat el director, amb la qual cosa, molts han pogut “descobrir” obres que de ben segur no havien escoltat mai.

Sota el títol ‘Músiques, nacions i fronteres’, els músics de l’ONCA, amb la col·laboració del clavecinista Dani Espasa, han començat amb ‘The Tempest’, de Matthew Locke, una peça que tal com ha explicat Kraemer es basa en l’obra de Shakespeare, que no només era “molt moderna” per a la seva època sinó també en l’actualitat, i que “evoca una tempesta”. Tot seguit, els músics han ofert ‘Les caractères de la danse’, de Jean Féry Rebel, una peça que va ser composta per a una ballarina, que presenta les danses que estaven “de moda” a l’època i que s’enllacen unes amb les altres “sense pausa, gairebé de manera esquizofrènica”. La tercera peça ha estat tot un clàssic, ‘L’estro armonico’ d’Antonio Vivaldi, l’obra que va “catapultar l’autor d’una forma internacional i paneuropea” i que va suposar una “profunda influència” en la música de l’època. El concert ha conclòs amb ‘Les Nacions’ de Georg Philipp Telemann, una “mena de descripció imaginativa de diferents pobles” que acaba “amb dues nacions que no ho són: la dels coixos i la dels maratonians”.

Era la primera vegada que Kraemer dirigia l’ONCA i espera que no sigui la darrera, ja que ha destacat que ha estat una experiència “molt fructífera” i ha valorat “l’altíssima qualitat dels músics”. A més, s’ha mostrat satisfet per l’acollida que aquesta actuació, que es va poder escoltar dijous al Petit Palau de la Música, a Barcelona, ha tingut.