Un quartet de l’ONCA i el saxofonista Jesús Reneses Quintero actuen plegats al Colors de Música

El saxofonista Jesús Reneses Quintero ha actuat aquest dimecres al vespre amb un quartet de l’ONCA –entitat promoguda pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà–, a la plaça Coprínceps d’Escaldes-Engordany, davant una cinquantena de persones. El concert, emmarcat dins del Festival Colors de Música, era part del premi que se li va donar a Reneses per quedar segon en el 5è Concurs Internacional Andorra Sax Fest 2018. A l’escenari l’han acompanyat Francesc Planella i Alex Arajol als violins, Albert Flores a la viola, i Mireia Planas al violoncel.

“La veritat és que és un privilegi assajar i poder tocar amb aquest meravellós quartet”, ha afirmat Reneses, que s’ha mostrat agraït per tenir l’oportunitat de tocar “amb un quartet de corda tan bo”. No és el primer cop que toca en aquest format, perquè en un altre concurs musical a Portugal ja va actuar en la final amb un quartet de corda.

El repertori del concert ha estat molt variat i la primera peça interpetada ha estat un quartet original per a oboè transcrit per a saxòfon soprano amb trio de corda, seguida d”Hivern’ d’Antonio Vivaldi, una de les peces més conegudes de la història de la música. Abans d’acabar amb una altra interpetació per a saxòfon soprano, en aquest cop originalment per a violí, el quartet de l’ONCA ha tocat un quartet de corda sense saxofòn.