Un espectacle divulgatiu sobre els instruments clou el projecte educatiu 2018 de la Fundació ONCA

Des d’aquell dia, les trompes són recargolades ha estat la representació que aquest dissabte ha servit per cloure el projecte educatiu 2018 de la Fundació ONCA, integrada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà. Segons ha confirmat el divulgador musical, David Puertas, aquest conte parla sobre un instrument en concret, la trompa, i és la primera vegada que es representava a Andorra. L’espectacle s’ha dotat d’un caràcter participatiu i ha estat adreçat a les famílies, que han col·laborat cantant cançons i fent percussió corporal. A més, l’objectiu ha estat el d’oferir un espectacle divulgatiu, on s’han donat eines perquè cadascú pugui treure més o menys “rendiment” del que ha après. Les tres funcions han omplert la sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany.

En ocasions anteriors ja s’havien representat altres contes musicals sobre el violí, el violoncel o el contrabaix, a través dels quals s’explicaven els orígens dels instruments a partir d’una història novel·lada. En aquest cas, l’espectacle ha comptat amb la participació del trompista Pepe Reche i l’intèrpret Glòria Puertas, que han ofert als assistents conèixer totes les possibilitats de l’instrument, des del seu paper en la música clàssica, fins a la música més moderna o popular. Per tant, “al llarg del conte, la trompa apareix en totes les seves facetes”, ha afirmat el divulgador musical.