Ros: “A L’espai escoltem el que ens diuen els usuaris per intentar adaptar-nos a les seves inquietuds i demandes”

Escaldes-Engordany ha acollit aquest dijous 3 d’octubre l’onzena edició del Saló de la gent gran. Un any més, la Fundació Crèdit Andorrà s’ha sumat a la cita i ha comptat amb un estand a través del qual s’han donat a conèixer les activitats que ofereix L’espai, el centre social i d’activitats. La directora de la Fundació, Francesca Ros, ha destacat que les propostes que organitzen són “un bon complement per a un envelliment saludable” i ha recordat que van des de la informàtica, que és el “pilar” de les activitats, a cursos d’idiomes, d’història, sortides per visitar, per exemple, museus o xerrades a través de les quals es vol donar al col·lectiu de majors de 60 anys “eines per tenir una millor qualitat de vida”.

Ros recorda que quan es va posar en marxa L’espai, l’any 1989, l’objectiu principal era “que no hi hagués un trencament entre els joves i els grans pel que fa a les noves tecnologies”, ja que es tractava d’un moment en què van “irrompre molt fort i ràpid” i van creure que el col·lectiu necessitava “un cop de mà per no quedar-se enrere”. Aquestes persones que “són tot menys grans” han anat demanant cada vegada més activitats complementàries a la informàtica i això ha fet que s’hagi evolucionat des dels cursos sobre noves tecnologies a d’altres propostes. “L’espai és un espai viu, en què escoltem el que ens diuen els usuaris per intentar adaptar-nos a les seves inquietuds i demandes”, explica Ros, afegint que de cara al futur volen continuar oferint noves activitats, com per exemple aquelles referents a novetats com poden ser les impressores en 3D.

Aquest any L’espai ha batut rècord d’inscripcions amb 700 en només una setmana. La informàtica, sobretot allò relatiu als telèfons mòbils i els idiomes, és el més demanat. “Arribats als 60 anys és un bon moment per recuperar el temps perdut i aprendre allò que potser no has tingut temps d’aprendre”, remarca la directora de la Fundació. També al saló el més demanat són les formacions sobre informàtica i les d’idiomes “també tiren molt”. S’aprofita aquesta presència al saló per recordar als assistents les propostes que tenen al seu abast.