Onze joves del país protagonitzen el tercer concert Jonca Bàsic

Onze joves del país protagonitzen el tercer concert Jonca Bàsic

La Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca) oferirà per tercer any consecutiu un concert Jonca Bàsic, titulat Tàndem Joves da Camera, en el qual participaran onze joves músics d’Andorra, deu dels quals és la primera vegada que hi participen. Organitzada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, l’actuació tindrà lloc el dissabte 16 de desembre, a les 19.30 hores, al vestíbul del Consell General d’Andorra.

La proposta musical Jonca Bàsic és un format que es va estrenar la temporada 2015 i va aconseguir un gran èxit artístic i de públic. La JONCA Bàsic segueix el procediment emprat amb l’ONCA Bàsic: creació i organització de grups de cambra formats per membres de la Jonca o afins a les activitats de la jove orquestra, tutelats per músics de l’ONCA i amb programes adients a la formació musical dels joves. Per tercer any consecutiu, es compta amb la tutela del violinista de l’ONCA Jordi Coll, que s’encarregarà del treball de formació.

Les tres formacions orquestrals que participaran en el JONCA Bàsic han estat seleccionades conjuntament pel professorat de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella, per la direcció artística de la Fundació ONCA, Gerard Claret, i pel tutor de l’ONCA, Jordi Coll.

El concert s’iniciarà amb el Quintet de corda amb piano format per Jordi Carro i Judit Badia, violins; Louis Dodard, viola; Paula González de Alaiza, violoncel, i Èlia Reinoso, piano, que interpretaran una Suite de danses amb obres de Pleyel, Händel, Beethoven, Burgoyne i Nelson. Acte seguit, el Duo de guitarres format per Diego Galdón i Roland Moles, interpretaran el Tàndem de Jaume Torrent. El Quartet de corda format per Jordi Carro i Sofia Stevens, violins; Carmen Mascarell, viola i Anna Cruz, violoncel, interpretarà la Suite Celta de Joan Alfaras. Per finalitzar el concert, Estela Berloso entrarà a formar part del mateix quartet de corda, en substitució de Sofia Stevens, per tocar la Suite del dia de Hilary Burgoyne.

Les sessions de treball per preparar el concert es duran a terme en diverses jornades: el dissabte 2 de desembre, de 10 a 13.30 hores i de 15.30 a 19.30 hores, i el diumenge 3 de desembre, de 10 a 13.30 hores i de 16 a 19.30 hores, es faran classes individuals i per grups. El dissabte 16 de desembre, de 10 a 13.30 hores, es duran a terme els darrers assajos parcials, i de 16.30 a 18.30 hores serà el torn de l’assaig general. El concert s’estrenarà a les 19.30 hores. Totes les sessions seran dirigides per Jordi Coll a les instal·lacions del Consell General.

La Fundació ONCA compta amb la col·laboració del Consell General d’Andorra i de l’Institut de Música del Comú d’Andorra la Vella.

L’entrada al concert és gratuïta.

Jordi Coll

Comença la seva formació musical a l’Escolania de Montserrat sota la direcció d’Ireneu Segarra i continua els estudis musicals al Conservatori Superior de Barcelona, on és alumne de violí d’Eva Graubin. Posteriorment es trasllada a Holanda per estudiar al Koninklij Conservatorium de l’Haia. Allà és on obté la llicenciatura de violí amb Mieke Biesta i Kees Hülsmann —solistes de la Rotterdam Philharmonic—, i on cursa un postgrau de música de cambra amb K. Hülsmann i també metodologia d’ensenyament del violí i direcció amb el reconegut pedagog i director Qui van Woerdekom.

Pel que fa a la seva activitat professional, ha estat membre del Trio Artabria, el Quartet Mondrian i el Quartet Dialogue, amb els quals va ser premiat als concursos de Joventuts musicals o al Montserrat Alavedra. Amb aquests grups va actuar a Holanda, Suècia, França, Alemanya, Bèlgica, Itàlia (Festival de Treviso) i també al País Basc, Galícia, Andalusia (Festival de Granada i de Sevilla), València, Madrid o al Festival de Torroella de Montgrí i el Festival de Perelada.

Ha col·laborat amb orquestres com ara Barcelona216, l’Orquestra Ciudad de Granada, la Real Filharmonía de Galicia, l’Orquestra de Barcelona i Nacional de Catalunya, l’Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu o l’Orquestra Pablo Sarasate de Pamplona.

En el camp de la música antiga ha actuat i gravat amb La Caravaggia, l’Orquestra Barroca de Sevilla o Al Ayre Español. En relació amb la música contemporània, cal destacar l’estrena a l’Auditori de Barcelona de l’obra Shatter Cone per a violí i electrònica, de P. Kokoras, l’any 2005, dins del Festival de la ICMC. Des de l’any 2000 és membre de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) i actualment és també director de l’orquestra simfònica i professor de violí al Conservatori Professional de Música de Manresa.

24a Temporada de la Fundació ONCA – 2017

CONCERT JONCA BÀSIC

Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra

Jordi Coll, tutor i director