‘Música al Claror’ finalitza el curs amb la representació  del conte de ‘La vella de Romadriu’

‘Música al Claror’ finalitza el curs amb la representació del conte de ‘La vella de Romadriu’

La Fundació ONCA –entitat promoguda pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà– juntament amb el Taller Claror de la Seu d’Urgell, han presentat el concert final del projecte musical, Música al Claror, que s’ha dut a terme durant el curs 2020-2021. L’actuació, que ha comptat amb la col·laboració de l’ajuntament alt urgellenc, s’ha dut a terme en dues sessions: la primera, el dimarts 22 de juny, per part del grup no resident del Claror, i que va tenir lloc al mateix centre, i avui, dimarts 29 de juny, a les 11 h del matí al Parc del Valira de la Seu d’Urgell.

Els tallers han anat a càrrec de dos professionals del programa destinats a persones de la Fundació ONCA, Pilar Planavila i Ivan Caro. També han comptat amb la col·laboració dels professionals de la institució. Joan Hernández, coordinador d’aquest programa de la Fundació ONCA, assegura que “és molt important comptar amb la implicació activa dels educadors i acompanyants habituals del grup. D’aquesta manera es reforça també el vincle comunitari”.

Les activitats s’han dut a terme de manera setmanal des del mes d’octubre del 2020 a les mateixes instal·lacions del centre, donant-los per acabats amb els concerts finals. Enguany, a causa de la Covid-19, els responsables dels tallers han dividit els participants amb dos grups bombolla, els residents i no residents al Claror i, d’aquesta manera, cada agrupació ha realitzat el taller quinzenalment. En aquest sentit, Hernández explica que “una de les nostres feines també és convertir els accidents en reptes i en aquest sentit, haver treballat amb dos grups diferents una mateixa proposta, ha estat molt interessant, ja que ens ha ofert tenir dues visions de la mateixa història”.

Durant els mesos de treball, els dos grups participants han dut a terme un projecte de creació musical, amb instruments convencionals, com també a partir d’altres objectes, com unes petxines o bosses de plàstic i de paper. L’objectiu final ha estat representar el conte La vella de Romadriu, de l’escriptora urgellenca Pepita Clop, un relat que parla d’una lluna tafanera, una padrina valenta i decidida i un mes de març rabiüt i malcarat.

Música al Claror s’emmarca dins el programa de formació destinat a les persones de la Fundació ONCA, que amb l’afany de fer arribar l’art i la música a tothom, per fer més accessible la participació musical a totes les persones, s’ofereix un programa que neix de la necessitat de crear oportunitats a infants, joves i adults amb risc d’exclusió social. El programa té com a objectiu fer partícips a tothom en activitats musicals i artístiques de qualitat garantint la inclusió a través de processos de transformació, d’implicació, d’accessibilitat universal a la música.