L’ONCA protagonitza el tradicional Concert de Cap d’Any

El Comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà han ofert aquest dimarts 1 de gener el tradicional Concert de Cap d’Any, emmarcat en el festival ORDINO CLÀSSIC. Sota el títol Valsos, polques i molt més, s’ha volgut oferir al públic, que ha omplert l’Auditori Nacional, un concert diferent, fent èmfasi precisament en el “molt més” del títol, tal com ha explicat el director Francesc Prat, que s’estrenava en la direcció de l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA).

Prat ha explicat que per ell ha estat “un honor i una alegria” dirigir l’ONCA i més en aquest tradicional Concert de Cap d’Any en el qual ha volgut que els valsos i les polques fossin presents, “ja que n’hi ha d’haver perquè és normal en aquesta època de l’any” però en el qual s’ha anat més enllà per oferir altres obres, “altres tipus de polques i valsos” més enllà dels vienesos. Així, el programa ha inclòs peces de Franz Schubert o Gioachino Rossini, que a principis del segle XIX estaven “de moda a Viena”. És a dir, s’ha volgut obrir la porta a reflectir el que els valsos i les polques vieneses van representar en altres compositors i “en quin context” van néixer aquestes composicions.

El concert ha arrencat, així, amb Obertura en estil italià en do major de Schubert, per continuar amb Masques et bergamasques de Gabriel Fauré. Tot seguit l’orquestra ha ofert La danza de Les soirées musicales de Rossini i ha continuat amb Pizzicato-Polka de Johann Strauss; Circus Polka d’Igor Stravinsky; Annen-Polka d’Strauss; La valse triste, de Jean Sibelius, han completat el programa, per cloure amb Vals de l’Emperador, novament d’Strauss.