L’ONCA i Marzio Conti ofereixen el tradicional Concert de Cap d’Any

El comú d’Ordino i la Fundació Crèdit Andorrà han ofert aquest dilluns 1 de gener el tradicional Concert de Cap d’Any Ordino i Fundació Crèdit Andorrà. L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (ONCA) s’ha tornat a posar sota la batuta del director Marzio Conti per oferir el concert amb el qual es dona la benvinguda a l’any nou. L’Auditori Nacional s’ha omplert per escoltar un recital en el qual, per segon any consecutiu, l’ONCA ha estat dirigida pel que va ser el primer director principal de l’orquestra. Els assistents han pogut gaudir d’una actuació que ha arrencat amb la coneguda obertura d’El ratpenat‘ de Johann Strauss, de qui també s’ha interpretat la polca ràpida Tritsch-Tratsch Polka, op. 214, el vals Roses del sud, op. 388, la polca Galop del bandit, op. 378 i el vals El Danubi Blau, op. 314. De fet, ha estat un programa molt centrat en les danses amb les quals, segons Conti, es volia que el públic “gaudís”.

Així, durant el recital també s’ha pogut gaudir de la música més optimista de Johannes Brahms, de qui s’han ofert quatre danses hongareses: la Dansa hongaresa núm. 3 en fa major, la Dansa hongaresa núm. 5 en sol menor, la Dansa hongaresa núm. 1 en sol menor i la Dansa hongaresa núm. 10 en fa major. Els músics han interpretat, a més, la Dansa de l’hivern i la Dansa de la primavera que Verdi va compondre per a l’òpera Les vespres sicilianes.

El concert de Cap d’Any Ordino i Fundació Crèdit Andorrà s’ha centrat molt en les obres d’Strauss, Brahms i Verdi, ja que segons ha explicat Conti es volia “mostrar com crear una cosa variada, fresca i popular” amb la voluntat que fos un programa “molt entretingut”. El director italià s’ha mostrat molt content de tornar a dirigir la que va ser la “seva” orquestra i ha assegurat que si l’any que ve el tornen a convidar repetirà, ja que per a ell és “un plaer” venir a Andorra. De fet, ha confessat que “una part del seu cor està al Principat”.