L’ONCA, dirigida pel violinista Abel Tomàs del Quartet Casals, ofereix un programa de Setmana Santa

L’ONCA —formació impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà— ha convidat per segon any consecutiu al violinista Abel Tomàs, membre del reconegut Quartet Casals, per a liderar la formació andorrana com a concertino director. El programa s’estrenarà el dissabte 7 d’abril, a les 20.30 hores, a l’església de Sant Esteve d’Andorra la Vella i es tornarà a presentar el dijous 12 d’abril, a les 20 h, al Petit Palau com a cloenda del cicle ONCA al Palau d’enguany.

L’actuació, que comptarà amb la narració del poeta català Josep Pedrals, se centrarà en l’obra Les set últimes paraules de Jesucrist a la Creu de Joseph Haydn (1732-1809), la qual s’acompanyarà del text Els set darrers termes del nostre redemptor en la creu escrits pel propi poeta.

Aquesta obra mestra del classicisme, estrenada a l’oratori de la Santa Cueva de Cadis l’any 1787, es compon de nou moviments (una introducció, set sonates i un moviment final) que descriuen les set últimes paraules que va pronunciar Jesús abans de morir. En ella, el llenguatge de Haydn pren una expressivitat, una emotivitat i una subtilesa retòrica inusuals, que emanen de la recerca espiritual, però també de la voluntat de descriure la bellesa que ultrapassa la comprensió humana, la qual arriba a definir allò sublim.

Amb motiu d’aquesta producció, Astrid Janer, il·lustradora dels 25 anys de la Fundació ONCA, ha fet un dibuix on, segons ella, «he escollit posar les dues figures d’Abel Tomàs i Josep Pedrals emmarcades en un ambient religiós que ens recorda els vitralls d’una església».

El concert del dissabte 7 d’abril és d’entrada lliure fins a omplir l’aforament disponible. Per a més informació, telèfon 88 88 80.

Les entrades per al concert del XIV Cicle ONCA al Palau estan a la venda a les taquilles del Palau de la Música Catalana i a www.palaumusica.cat, a un preu de 12 euros.

TEMPORADA 2018 – 25 anys

Dissabte 7 d’abril, a les 20.30 h

Església de Sant Esteve d’Andorra la Vella

XIV Cicle ONCA al Palau

Dijous 12 d’abril, a les 20 h

Petit Palau (Palau de la Música Catalana)

Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra

Abel Tomàs · concertino director

Josep Pedrals · autor i narrador

Joseph Haydn (1732-1809)

Les set últimes paraules de Jesucrist a la Creu

Introduzione, Maestoso ed Adagio

Sonata I (“Pater, dimitte illis, quia nesciunt, quid faciunt”) Largo

Pare, perdona’ls perquè no saben el que fan.

Sonata II (“Hodie mecum eris in Paradiso”), Grave e cantabile

T’ho asseguro: avui seràs amb mi al paradís.

Sonata III (“Mulier, ecce filius tuus”), Grave

Dona, aquí tens el teu fill. Aquí tens la teva mare.

Sonata IV (“Deus meus, Deus meus, utquid dereliquisti me”), Largo

Déu meu, Déu meu, per què m’has abandonat?

Sonata V (“Sitio”), Adagio

Tinc set.

Sonata VI (“Consummatum est”), Lento

Tot s’ha complert.

Sonata VII (“In manus tuas, Domine, commendo spiritum meum”), Largo

Pare, confio el meu alè a les teves mans.

Il terremoto, Presto e con tutta la forza

Informació artistes convidats: