L’ONCA col·labora en el primer concert per a solistes de l’Andorra Sax Fest

L’ONCA —formació impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà— ha col·laborat aquest dimecres, per primera vegada, amb l’Andorra Sax Fest en el primer concert per a solistes. Els saxofonistes Christophe Grèzes i Nikita Zimin han estat els primers a pujar a l’escenari del Centre de Congressos d’Andorra la Vella amb un arranjament del concert per a dos violins de Bach, la primera vegada, també, que l’orquestra el tocava.

“Els solistes que participen són primeres espases” i juntament amb l’ONCA han interpretat un “programa molt interessant”, segons ha explicat el concertino de l’ONCA, Gerard Claret. L’actuació ha continuat amb el duo de saxòfons de J. B. Singelée, amb Claude Delangle al saxo soprano i Christophe Bois al saxo alt, i la sonata de JeanDenis Michat, interpretada pel mateix autor.

I ha estat el saxo el que ha diferenciat aquest de la resta de programes que acostuma a tocar l’ONCA. “El saxòfon és un instrument que té una sonoritat molt peculiar dins dels instruments de vent”, segons Claret, “que hi ha gent que considera que té un to sensual”.

D‘altra banda, per tercera vegada, l’ONCA serà l’encarregada d’acompanyar els finalistes del VI Concurs Internacional de Saxòfon d’Andorra, aquest dijous 18 d’abril a les 15 hores.