Les valls del Comapedrosa centren el segon concert del Cicle Paisatges de l’ONCA

L’ONCA –entitat impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà– ha actuat aquest dissabte a la Sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany en la que ha estat la segona cita del Cicle Paisatges. En aquesta ocasió les protagonistes han estat les valls del Comapedrosa, acompanyades pel clavecí de Bach i Gerhard, generant d’aquesta manera una simbiosi perfecta entre música barroca i moderna.

L’energia i el lirisme d’Antonio Vivaldi i la intensitat rítmica de Johan Sebastian Bach, sense oblidar el sentiment que provoca el compositor vallenc Robert Gerhard i l’exuberància del compositor polonès Henryk Górecki, han deixat al públic assistent captivat amb la simbiosi creada entre la música i les imatges d’arxiu del fotògraf Jaume Riba.

Segons el mateix Riba, “aquest era l’objectiu, que es generés aquesta comunió entre música i imatge”. Per la seva banda, el director Dani Espasa ha deixat clar que “la música barroca no deixa indiferent i fa sentir”. I és que el barroc, és tot sentiment, i així s’ha traslladat al programa de ‘Les Valls del Comapedrosa. Els paisatges sonors del clavecí de Bach i Gerhard’.

L’ONCA ha interpretat ‘L’olimpiade’ d’Antonio Vivaldi; Allegro maestroso-Largo-Vivace spiritoso del concert per a clavicèmbal, corda i percussió de Robert Gerhard; Allegro-Larghetto-Allegro manon tanto del concert per a clavicèmbal en La major, BW 1055 de Johann Sebastian Bach, i Allegro molto-Vivace marcatissimo del concert per a clavicèmbal i corda, op.40 d’Henryk Górecki.