Les serenates omplen el tradicional Concert Jardins de Casa de la Vall

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, han ofert aquest dimecres 30 de juny a la nit el tradicional Concert Jardins de Casa de la Vall. Setze músics de la Fundació ONCA, dirigits, per primera vegada, pel concertino director Joel Bardolet, han ofert una actuació en què les serenates han estat les grans protagonistes. El recital ha tingut un marcat to íntim, gràcies al text d’Eva Arasa que ha servit com a fil conductor en la veu de l’actriu Jèssica Casal.

El públic assistent al concert ha pogut gaudir de serenates de diferents autors, una música ideal per escoltar a l’aire lliure una nit d’estiu. Així, s’ha pogut escoltar a Wolfgang Amadeus Mozart amb l’Allegro de la Serenata núm.13, Petita serenata nocturna; Piotr Ilitx Txaikovski i el Vals de la Serenata op.48 o Victor Herbert amb el Finale de la Serenata op.12.

Bardolet ha destacat que el repertori és com “un viatge a través de diferents emocions molt ben lligades amb un text” i ha subratllat que col·laborar amb l’ONCA l’ha fet “molt feliç”, ja que hi té lligams “personals i professionals” i això ha fet que el resultat sigui “un grup d’amics fent música”. A més, ha subratllat l’entorn en què s’ha fet el concert, que “ajuda a tocar millor”.

Al seu torn, Arasa ha explicat que quan li van proposar el projecte en saber que era un concert de serenates li va venir al cap fer “una epístola” on el “misteri” rau en “qui és que està llegint la carta i a qui va adreçada”. Ha bastit un text que serveix de fil “jugant amb les sensacions de la música i el petit misteri” sobre l’autor de la carta. Tot i la seva experiència com a escriptora mai havia escrit per a un concert i ha manifestat el fet que li han fet plena confiança i que li ha agradat col·laborar amb l’ONCA, ja que n’és “seguidora”.