‘Les grans passions amoroses d’una nit d’estiu’, la nova proposta de la Fundació Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra pel Concert Jardins de Casa de la Vall

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, organitzen, el dimecres 29 de juny, a les 22 h, el tradicional Concert Jardins de Casa de la Vall, sota el títol Les grans passions amoroses d’una nit d’estiu. L’actuació serà a càrrec de setze músics de la Fundació ONCA dirigits per primera vegada per la concertino directora, Cati Reus. La dramatúrgia i la direcció escènica anirà a càrrec de Joan Hernández i comptarà amb la interpretació dels actors Gemma Garcia i Ivan Caro. Les entrades es poden adquirir a partir d’avui a la pàgina web www.onca.ad.

En aquesta nova cita estiuenca, la Fundació ONCA vol seduir de nou al públic amb una proposta centrada en el diàleg entre la literatura i la música. Per Albert Gumí, director artístic de la fundació, “es presenta una selecció d’algunes de les millors històries d’amor de la literatura de tots els temps maridades amb una selecció d’algunes de les millors músiques per a orquestra de corda de tots els temps”.

Amb tot això, l’ONCA comptarà per primera vegada amb Cati Reus, una de les violinistes de prestigi de l’escena catalana, i Gemma Garcia, actriu andorrana que s’incorpora a l’elenc d’artistes convidats per la Fundació ONCA. Garcia farà d’actriu juntament amb Ivan Caro, un dels artistes vinculats a diferents projectes de la Fundació.

L’espectacle s’ambientarà amb paraules d’obres literàries tant importants com la Divina Comèdia, Cyrano de Bergerac, Anna Karènina, Romeu i Julieta, entre altres, acompanyades de pàgines musicals tant populars com el Cànon de Pachelbel, Andante cantabile de Txaikovski, Salut d’amour d’Elgar, Crisantemi de Puccini, entre altres.

Les entrades tenen un cost de 15 euros i es poden aconseguir a través de la web www.onca.ad. En cas de mal temps el concert es durà a terme al Teatre Comunal d’Andorra la Vella.

Cati Reus, violí

Inicià els estudis de violí amb Bernat Pomar, mestre que l’ensenyà a estimar la música i la pedagogia. Obtingué el Títol Superior amb Matrícula d’Honor i el Premi de final de carrera al Conservatori Superior de les Illes Balears amb Agustín León Ara i Ricardo Duato. Amplià estudis a l’Escola Superior de Música de Catalunya i a la Universität Mozarteum Salzburg. Ha rebut classes dels membres del Quartet Casals, Serguei Fatkouline, Paul Roczek, Vartan Manoogian i Quartet Ysaie entre d’altres. Ha estat premiada en diversos concursos com el de Joventuts Musicals d’Espanya i al concurs Maria Canals amb el Trio Tríptic entre d’altres. Fou membre de la JONC, Barcelona 216, EUYO, OCM i Camerata 432. Col·laboradora de Carles Santos.

El seu interès per la pedagogia l’ha portat a realitzar nombrosos cursos amb professors especialitzats com Mimi Zweig, Kato Havas i deixebles de Suzuki entre d’altres. Actualment està cursant un màster de violí barroc a l’ESMUC amb els professors Emilio Moreno, Alba Roca i Manfredo Kramer. És professora del Conservatori de Música de Vic i cap de violins segons de la Franz Schubert Filharmonia des de l’any 2017 amb la qual puntualment també fa de concertino.

Amb aquesta orquestra ha treballat amb músics com Anne Sophie Mutter, Patricia Kopatchinskaja, Maria Joao Pires i Sabine Meyer entre d’altres. El seu interès per la música de cambra fa que sempre estigui treballant en diferents formacions i repertoris que van des de estrenes de músiques dels nostres dies fins a la interpretació històricament informada amb violí barroc. També és membre del Trio Sonart amb el qual han fet la integral dels trios amb piano de Beethoven. Toca amb un violí David Bagué.

29a Temporada Fundació ONCA

CONCERT JARDINS DE CASA DE LA VALL

Dimecres 29 de juny, a les 22 h

Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra