L’Associació Econòmica Americana premia Melissa Dell amb la medalla John Bates Clark

La jove professora de la Universitat de Harvard, Melissa Dell, que l’any 2017 va ser guardonada amb el premi internacional Calvó Armengol, ha estat distingida aquest dimarts amb la medalla John Bates Clark. Es tracta d’un premi de l’Associació Econòmica Americana que es lliura anualment a un economista nord-americà, menor de quaranta anys, que hagi dut a terme una important contribució al pensament econòmic i al creixement. Entre els guardonats que han rebut aquesta distinció es troba la investigadora Esther Duflo, que també va rebre el Calvó Armengol en la seva primera edició, l’any 2010.

El Govern, la Fundació Crèdit Andorrà i la Barcelona Graduate School of Economics van concedir a Dell el guardó andorrà en la seva cinquena edició. El reconeixement premia que en les seves recerques vinculés l’economia social a diferents impactes històrics, sovint lligats a períodes violents com les guerres o el colonialisme i el postcolonialisme.

Entre les contribucions a la recerca més reconegudes de la professora destaquen estudis detallant com els patrons climàtics de temps i temperatura afecten la productivitat econòmica, l’impacte dels canvis polítics a Mèxic en la guerra dels càrtels de la droga o els efectes a llarg termini sobre les institucions del Vietnam de les estratègies militars dels Estats Units.

El Premi Internacional Calvó Armengol va ser crear el 2008 en memòria del jove economista Antoni Calvó Armengol, professor andorrà de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Barcelona GSE, que va morir la tardor del 2007 amb 37 anys.