La sisena edició de l’ONCA Bàsic triplica el nombre de concerts per celebrar l’Any Europeu del Patrimoni Cultural

L’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra -entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà- amb Josep Martínez Reinoso, coordinador de projectes, i el Departament de Patrimoni Cultural del Govern amb Alfons Codina, coordinador del departament, han presentat conjuntament aquest dimarts al matí el cicle ONCA Bàsic 2018, un cicle d’actuacions de petit format que compta amb 18 concerts, protagonitzats per 24 músics, la majoria d’ells andorrans o residents al país, en formats que van des d’un sol instrument fins a quintets. Els 18 concerts representen el triple que els que es van fer l’any passat.

En aquesta edició, i per primera vegada, totes les parròquies tindran representació als concerts de l’ONCA Bàsic. A espais poc coneguts o visitats, com les esglésies de Sant Andreu d’Andorra la Vella, Sant Miquel de la Mosquera a Encamp o Sant Andreu d’Arinsal. O a espais simbòlics com l’edifici Ràdio Andorra, el museu Casa Rull, l’església de Sant Miquel d’Engolasters o l’Era Gran de Casa Rossell.

El cicle inclou actuacions dins el Dia internacional dels museus, les Nits d’estiu als museus, les Nits obertes d’Ordino i els actes que commemoren les Jornades Europees de Patrimoni, i compta, per tant, amb la col·laboració del Comú d’Ordino, el Departament de Museus d’Andorra i el Departament de Patrimoni Cultural del Govern d’Andorra.