La Fundació ONCA promou la creació d’una cançó participativa, ‘Inventant un després’

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, continua amb la campanya L’ONCA AMB TU, on cada dia es comparteixen a través de les xarxes, accions artístiques i didàctiques protagonitzades per artistes vinculats a l’entitat.

Ara iniciem un nou projecte musical basat en la creació conjunta de la cançó del post confinament: l’ON-CANÇÓ – Inventant un després, una peça que vol comptar amb la participació del públic.

Segons Albert Gumí, comissari de la Fundació ONCA, “Pensem que en aquests moments de dificultat és important estar al costat de la nostra societat i per aquesta raó, treballem amb tot l’equip per dissenyar nous projectes virtuals on els nostres seguidors se sentin protagonistes”.

Per primera vegada, es compta amb la col·laboració del músic andorrà, Santi Casas, que farà els arranjaments d’una composició musical ska-reggae escrita per Albert Gumí. La peça comptarà també amb Gerard Claret, al violí, i l’acompanyament d’altres instruments, com les cordes, l’acordió, la guitarra acústica o el clarinet. Santi Casas posarà la veu principal i el cor estarà format per col·laboradors i músics de la Fundació ONCA.

Totes les persones que vulguin participar en la lletra d’aquesta cançó, hauran d’enviar una frase, una estrofa, una idea, sobre que els agradaria fer una vegada s’hagi acabat el confinament. Les propostes es podran recollir a través de les xarxes (Instagram, Facebook i Twitter) o al correu electrònic de la Fundació, foncaproduccio@gmail.com .

Amb tot el material rebut es crearà una cançó que tindrà sis estrofes, un pont i una tornada. Una vegada finalitzada la peça, es publicarà a les xarxes.

ON-CANÇÓ – Inventant un després

Composició – Albert Gumí

Arranjaments, veu i edició – Santi Casas

Músics a confirmar

Vols ser protagonista de la cançó del confinament? T’atreveixes a escriure una frase que parli dels teus desitjos quan s’obri la porta? Pots col·laborar-hi a través de les xarxes o enviant un mail a foncaproduccio@gmail.com .

Aquí en tens algun exemple.

Sortir a passejar

Trobar-me bons amics

Abraçar, petonejar

Engegar a la merda el metre i mig!

Deixar ja de parlar

Del verb confinar

I poder sortir a la plaça

A cantar, tocar i ballar!

Entre tots ho farem possible! #quedatacasa #oncaambtu