La Fundació ONCA participa novament a l’edició de les Nits d’estiu als museus d’Andorra, les Nits obertes d’Ordino i les Jornades Europees del Patrimoni

La Fundació ONCA —entitat impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà— torna a col·laborar en el cicle de les Nits d’estiu als museus d’Andorra, que s’ha presentat avui en roda de premsa. Les actuacions protagonitzades pels músics de la Fundació tindran lloc els dies 16 i 28 de juliol i el 5, 20 i 21 d’agost. També el 18 de setembre, en el marc de les Jornades Europees del Patrimoni, hi haurà la interpretació de músics de l’ONCA.

La primera actuació serà a càrrec del Duet de flautes, format per Jordi Gendra (flauta) i Mariano Bas (flauta), que interpretaran el programa Música de Cambra per a dues flautes travesseres d’estil clàssic amb obres de compositors coneguts com Haydn o Mozart. El duet actuarà el divendres 16 de juliol, a les 20 h, al Museu Nacional de l’Automòbil, a Encamp.

El dimecres 28 de juliol, a les 21 h, el grup Guitar Bellows, dins les Nits obertes d’Ordino, actuarà a Cal Pal, a la Cortinada. La formació, composta per Pilar Planavila (acordió) i Manu Suárez (guitarra elèctrica), interpretaran música d’artistes del segle XX que van reinventar el seu gènere musical. Amb el programa nomenat Jazz Manouche & Nuevo Tango, es podran escoltar peces de Django Reinhardt, amb el seu Gypsy jazz o Jazz Manouche, que fusiona la tradició musical gitana de l’Est europeu amb el swing dels anys trenta; d’Astor Piazzolla, un dels artífexs de la renovació del tango argentí, o  Paco de Lucía, que innova i reinventa el flamenc amb la fusió de noves idees vingudes del jazz.

El dijous 5 d’agost, el grup Marta Urzaiz  &  Gerard Pastor, format per la clarinetista Marta Urzaiz i el pianista i compositor, Gerard Pastor, presentaran un disc inspirat en la mostra “FEMINA FEMINAE. Les Muses i la Col·leccionista. De Piazzetta a Delaunay” del Museu Carmen Thyssen Andorra. El treball compta amb dues obres noves per a clarinet i piano anomenades Femina Feminae i Les Danses Imaginàries. El recital serà al Museu Carmen Thyssen, a les 20 h. Les peces han estat fruit després que l’autor visités l’equipament museístic l’estiu del 2018 on hi havia la mostra pictòrica centrada en la figura femenina.

Els dies 21 i 21 d’agost  serà el torn del DUO ADOS, duo de la Jonca, format per Carlota Franch (violí) i Esteve Ticó (viola). Els dos músics, que formen part de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca), presenten dos programes diferents adaptats a cada nit. En el primer concert, el programa Aires a tradició se centrarà amb música popular de diversos països, com les cançons del centre d’Europa, amb el compositor austríac Robert Fuchs, anant cap a la freda Noruega, amb Bjarne Brustad i el seu Capricci, amb reminiscències de la música popular, sempre lligat en el marc de la música clàssica. L’actuació serà el divendres 20 d’agost, a les 20 h, a Casa Rull. Pel que fa a l’actuació del dissabte, 21 d’agost, a les 19.30 h, al Museu Carmen Thyssen Andorra, el duo formarà part d’una visita guiada i musicalitzada interpretant obres de la compositora Narcisa Freixas, arranjades pel comissari artístic de la fundació, Albert Gumí, en un recorregut musical al voltant de la iconografia femenina de l’actual exposició. La visita concert finalitzarà amb unes miniatures musicals a càrrec del duet juvenil, que aniran de Piazzola fins a Bartók.

Finalment, el 18 de setembre, en el marc de les Jornades Europees del Patrimoni, hi haurà l’actuació del Duet de violí i violoncel, format pels músics de l’ONCA, David Olmedo, al violí, i Gaetäne Dunyslaeger, al violoncel. El duet presentarà un concert de música clàssica nomenat Diàlegs per a violí i violoncel, on es podrà escoltar música basada en danses populars del barroc i del romanticisme que apropen a l’essència de la música de gran format. L’actuació serà a les 20 h, a l’Era gran de Casa Rossell, a Ordino.

Totes les actuacions són d’entrada lliure però cal fer la reserva prèvia de forma obligatòria. Per les actuacions del cicle Nits d’estiu als museus d’Andorra, cal reservar al telèfon +376 836 908. Per assistir a l’actuació de les Nits obertes d’Ordino, cal fer la reserva al telèfon +376 878 173. Per a l’actuació al Museu Carmen Thyssen Andorra, cal reservar al telèfon +376 800 800.

28a temporada de la Fundació 2021

Nits d’estiu als museus d’Andorra, Nits obertes d’Ordino i Jornades Europees del Patrimoni

Duet de flautes

Jordi Gendra i Mariano Bas, flautes