La Fundació ONCA inicia una nova edició dels tallers creatius per a alumnes, professors de música i públic en general

La Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ha preparat per a aquest any quatre tallers creatius oberts als membres de la Jonca, als alumnes i professors de música, i a totes les persones interessades a aprofundir els seus coneixements en matèries i tècniques musicals i artístiques.

El primer taller, titulat L’art del moviment, la consciència i l’expressió, serà a càrrec de Vika Kleiman, professora titular del grau i del màster de l’àrea corporal de l’ESMUC des del 2003. L’activitat tindrà lloc a la sala Prat del Roure d’Escaldes-Engordany, el dissabte 3 i el diumenge 4 de març.

Vika Kleiman durà a terme aquesta nova activitat després de l’èxit aconseguit en les dos edicions anteriors. Pel que fa a l’edició d’enguany, Kleiman proposa reprendre els interrogants plantejats al voltant de les qualitats necessàries per poder mantenir-se alerta i disponible per a l’aprenentatge i la interpretació. Segons Kleiman, “en aquesta edició, els tallers estaran dirigits a desenvolupar la sensibilitat i l’expressió a través del cos, la presència i el moviment. El cos és el primer instrument d’expressió i comunicació. Tot el que fa referència al cos de cada persona és de gran rellevància per a la qualitat de l’aprenentatge i de la interpretació. La música i el moviment són l’expressió de la necessitat de tenir contacte amb els altres, de comunicar-se i de transformar el món al mateix temps que ens transformem nosaltres mateixos”.

Per a l’edició d’aquest any, es presenten tres tallers diferents. Per primera vegada, Kleiman oferirà un taller als més petits, de 3 a 6 anys, anomenat Granotes, gats i papallones, on els infants estaran acompanyats d’un adult. Aquesta proposta s’emmarca en l’objectiu de promoure el contacte entre els adults i els infants per desenvolupar la creativitat, el ritme, la coordinació i la comunicació a través del joc i l’expressió corporal. El taller es durà a terme el dissabte 3 de març, de les 10.30 a les 11.30 hores.

El segon taller, anomenat Taller d’expressió, estarà obert als infants de 7 a 11 anys i es durà a terme el dissabte 3 de març, de les 12 a les 13.30 hores. Es treballaran les bases per al domini i la consciència del propi cos: ritme, coordinació, atenció i desenvolupament de l’expressió a través del moviment.

En darrer lloc, Kleiman oferirà un taller dirigit als adults. Aquesta proposta es divideix en dos mòduls que tindran lloc el dissabte 3 de març, de les 16 a les 19 hores, i el diumenge 4 de març, de les 10 a les 13 hores. Segons Kleiman, “el primer mòdul servirà per aprendre els fonaments bàsics per a una bona postura en la vida quotidiana i en la interpretació, mentre que en el segon mòdul s’explorarà la consciència d’un mateix i de l’entorn, desenvolupant la capacitat d’expressió i comunicació no verbal”. Kleiman aconsella assistir als dos mòduls previstos tot i que es pot participar en un de sol.

Les inscripcions s’han de formalitzar a oncaproduccio@onca.ad i les places són limitades. Es donarà prioritat a les persones que es varen inscriure al mes d’octubre de 2017, ja que per malaltia de la professional es va haver d’anul·lar el taller.

Hi col·laboren la Fundació Anna Riera i el Comú d’Escaldes-Engordany.

Vika Kleiman

Els propers tallers seran del dijous 19 d’abril al dissabte 22 d’abril, Percussió corporal a càrrec de Santi Serratosa; el 2 i 3 de juny serà el torn del taller musical Amb els cinc sentits amb Joan Hernández i, finalment, els dies 6 i 7 d’octubre, Anna Vega impartirà el taller Música en família nadons i gestants.

25a Temporada de la Fundació ONCA – 2018

TALLER FORMATIU L’art del moviment, la consciència i l’expressió

Vika Kleiman

Dissabte 3 i diumenge 4 de març del 2018