La Fundació ONCA inicia la col·laboració a les Nits d’estiu als museus amb un concert d’un duet de flautes

Un indret únic: el Museu Nacional de l’Automòbil, ha estat l’escenari per a la primera de les col·laboracions de la Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, amb les Nits d’estiu als museus. Així, envoltats d’autèntiques joies del patrimoni automobilístic, els assistents han pogut gaudir de les melodies ofertes per Jordi Gendra i Mariano Bas, duet de flautes.

Des de contemporanis de Bach o Telemann, fins als nostres dies, els músics han ofert peces per a una formació amb grans possibilitats expressives. En el concert s’han pogut escoltar obres de Wolfgang Amadeus Mozart o Ludwig van Beethoven. “La flauta dolça, o flauta travessera, és un instrument molt bàsic, tot i que es necessiten moltes hores per construir-lo, però al capdavall estàs bufant en un tub, que després de cantar és el més bàsic”, ha assegurat amb modèstia Jordi Gendra minuts abans del concert. Més eufòric ha estat parlant sobre l’emplaçament, que ha titllat de “lloc únic i absolutament especial”. “Per a qui li agraden també els cotxes, és la unió dels dos mons”, ha afirmat Gendra.

Els assistents han pogut gaudir de peces com la de Georg Philipp Telemann (1681-1767) Sonata en mi menor, op. 2 núm. 2; Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) amb tres àries de l’òpera La flauta màgica arranjades per l’autor; Michel Blavet (1700-1768) amb variacions sobre un tema de Corelli; Ludwig van Beethoven (1770-1827) amb Allegro i Minuet en sol major, WoO 26 i Franz Joseph Haydn (1732-1809) amb Duet en re major, op. 76 núm. 4.