La Fundació ONCA continua el projecte educatiu pels infants amb ‘Conte de la flauta màgica’

El segon espectacle familiar del projecte educatiu de la Fundació ONCA, emparada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, ha venut gairebé totes les entrades disponibles pels tres passis que s’han ofert aquest dissabte 11 de juny a la sala del Prat del Roure d’Escaldes-Engordany. Els infants han pogut gaudir del ‘Conte de la flauta màgica’ a càrrec de Pamino Trio, format per Marta Santamaria (flauta), Jordi Coll (violí) i Anna Costa (violoncel).

L’espectacle es tracta d’una reducció i adaptació de l’òpera de Mozart i estava recomanat per a infants de 4 a 10 anys. Concretament, el concert familiar ha tingut una durada aproximada de 50 minuts i el fet que es dirigeixi a una franja àmplia de públic es deu al fet que aquesta òpera de Mozart permet lectures diverses. És una obra que permet entrar en un món d’aventures, palaus amb princeses presoneres, personatges malvats i instruments màgics. Mozart va compondre aquesta obra amb la idea d’arribar a un públic popular i la va escriure amb un llenguatge molt proper i assequible. Conjuntament amb la narració de la història, explicada per la Reina de la Nit, s’han interpretat amb una adaptació a trio de flauta, violí i violoncel algunes de les àries més conegudes de l’òpera.

Els més petits han pogut veure durant l’espectacle a la Reina de la Nit, una dona orgullosa que té poders màgics; Tamino, un jove príncep; Papageno, un personatge que es dedica a caçar ocells; Sarastro, el sacerdot guardià del temple de la saviesa; Monostatos, un criat al servei de Sarastro; Pamina, la filla de la Reina de la Nit, una princesa dolça i de bon cor; i Papagena, la companya de Papageno.

El concert, que compta amb la col·laboració del comú d’Escaldes-Engordany, és el segon espectacle del projecte educatiu de la Fundació ONCA que té com a objectiu formar els més petits en el món musical i fer viure la música en família. De fet, la Fundació ha programat quatre espectacles al llarg de l’any en el marc d’aquest projecte.