La Fundació ONCA continua amb l’ON-CARRER a la capital, el cicle Engordany a Duo i les Nits d’Estiu als Museus

La Fundació ONCA, impulsada pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, presenta els dies 18, 20 i 21 d’agost, vuit propostes musicals a les parròquies d’Andorra la Vella, Escaldes-Engordany i la Massana. El cicle ON-CARRER comptarà amb cinc actuacions  a la capital i es continuarà amb el cicle Engordany a Duo. També hi haurà la participació a les Nits d’Estiu als Museus d’Andorra a Casa Rull, a la Massana, i al Museu Carmen Thyssen Andorra, a Escaldes-Engordany.

El cicle ON-CARRER presenta l’actuació de les Antònies Darkness, format per Santi Casas (baix i veu), Jordi Casamajor (bateria), Alain Bonell (guitarra acústica), amb un repertori que se centra principalment en versions de pop-rock revisades sota un punt de vista més acústic i folk. L’actuació serà al carrer Callaueta, a les 18 h. El mateix dia també hi haurà el concert de La Sonsoni, a la plaça Guillemó, a les 19 h. Aquest és un grup de música tradicional, que el repertori inclou danses, cançons i músiques recollides dels vells acordionistes i cantaires pirinencs, i alguns temes composats a partir de la nostra tradició muntanyenca. El seus components són l’Elias Porter i Josep Lizandra.

La capital continuarà amb el cicle musical d’estiu el divendres, 20 d’agost, amb les actuacions del duo Ismael Gonzalez, al carrer Callaueta, a les 18 h. El duet interpretarà versions conegudes de tots els temps, com també peces musicals pròpies. Els segons en actuar seran els B Sharp Trio, a les 19 h, a la plaça Guillemó, compost per Alex Bagaria (guitarra), Cynthia Lim (veu) i Elias Porter (violí). El seu repertori es mou al voltant dels estàndards del jazz, passant per diferents èpoques i influències. Finalment, la darrera actuació serà la de Vibrand en Clau de Soul, a les 19.30 h, al Barri Antic. El grup, format per Virginia Yañez (Coco), als teclats i veu, Marc Milian (Marcus), al baix i contrabaix, i Dante Falótico, a la bateria i percussions, ofereixen un viatge que neix del soul i passa per diferents estils com el swing, el funk, el jazz, la bossa nova o el reggae.

Pel que fa al cicle Engordany a Duo, la Fundació ONCA serà la tercera setmana consecutiva que hi participarà, aquesta vegada amb l’actuació del grup Des Accords. L’actuació serà el dimecres 18 d’agost, a les 19 h, a la plaça d’Engordany. La formació, que està composta a per Laia Besalduch i Raül Cañizar, neix l’estiu del 2006 en el marc del cicle de música modernista del Cau Ferrat de Sitges. Amb la idea de relacionar i donar continuïtat als conceptes de música de cambra, de saló i de cafè, i aprofundint en els seus repertoris i característiques, el duet s’ha nodrit d’altres músics en formats diversos (trio amb flauta, quintet de corda i guitarra), actuant arreu de Catalunya i la resta de l’Estat, amb un repertori que comprèn des de la música de cambra de Bach, Haydn o Boccherini, passant per la música de saló del 1800, fins als tangos de Piazzolla.

Quant a les Nits d’Estiu als Museus d’Andorra, els dies 21 i 21 d’agost serà el torn del DUO ADOS, duo de la Jonca, format per Carlota Franch (violí) i Esteve Ticó (viola). Els dos músics, que formen part de la Jove Orquestra Nacional de Cambra d’Andorra (Jonca), presenten dos programes diferents adaptats a cada nit. En el primer concert, el programa Aires a tradició se centrarà amb música popular de diversos països, com les cançons del centre d’Europa del compositor austríac Robert Fuchs, anant cap a la freda Noruega amb Bjarne Brustad i el seu Capricci, amb reminiscències de la música popular, sempre lligat al marc de la música clàssica. L’actuació serà el divendres 20 d’agost, a les 20 h, a Casa Rull.

Pel que fa a l’actuació del dissabte, 21 d’agost, a les 19.30 h, al Museu Carmen Thyssen Andorra, el duo formarà part de la visita guiada i musicalitzada, interpretant obres de la compositora Narcisa Freixas, arranjades per Albert Gumí, en un recorregut musical al voltant de la iconografia femenina de l’actual exposició. La visita concert, finalitzarà amb unes miniatures musicals a càrrec del duo juvenil, que aniran de Piazzola fins a Bartók.

28a Temporada Fundació ONCA

CICLE ON-CARRER

Dimecres 18 d’agost de 2021, a les 18 h

Carrer Callaueta

ANTÒNIES DARKNESS

Santi Casas (baix i veu)

Alain Bonell (guitarra acústica)

Jordi Casamajor (bateria)

El repertori es basa principalment en versions de pop-rock revisades sota un punt de vista més acústic i folk.

Dimecres 18 d’agost de 2021, a les 19 h

Plaça Guillemó

La Sonsoni

Elias Porter (viola)

Josep Lizandra (acordió i veu)

És un grup de música tradicional, que el repertori inclou danses, cançons i músiques recollides dels vells acordionistes i cantaires pirinencs, i alguns temes composats a partir de la nostra tradició muntanyenca.

Divendres 21 d’agost de 2021, a les 18 h

Carrer Callaueta

ISMAEL GONZALEZ

Versions conegudes de tots els temps i també peces musicals pròpies.

Divendres 21 d’agost de 2021, a les 19 h

Plaça Guillemó

B SHARP TRIO

Alex Bagaria (guitarra)

Cynthia Lim (veu)

Elias Porter (violí).

Divendres 21 d’agost de 2020, a les 19:30 h

Barri Antic

VIBRAND EN CLAU DE SOUL

Virginia Yañez (teclats i veu)

Marc Milian (baix i contrabaix)

Dante Falótico (bateria i percussions)

Ofereixen un viatge que neix del soul i passa per diferents estils com el swing, el funk, el jazz, la bossa nova o el reggae.

ENGORDANY A DUO

Dimecres 18 d’agost de 2021, a les 19 h

Plaça d’Engordany

DES ACCORDS

Laia Besalduch

Raül Cañizar

Ofereixen un repertori que comprèn des de la música de cambra de Bach, Haydn o Boccherini, passant per la música de saló del 1800 fins als tangos de Piazzolla.

NITS D’ESTIU ALS MUSEUS D’ANDORRA

Divendres, 20 d’agost, a les 20 h

Casa Rull, Sispony

DUO ADOS, duo de la Jonca