La Fundació ONCA continua amb el programa artístic i comunitari amb la música i la inclusió com a protagonistes

• Els col·lectius participants són els usuaris de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell, els del Centre Residencial DomusVI Salita i els del Taller Ocupacional Claror
  • També es realitzarà un taller per l’Associació de Malalties Minoritàries d’Andorra (AMMA), el proper dia 3 de març

La Fundació ONCA, entitat promoguda pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà, continua amb la seva proposta artística i comunitària amb noves sessions del taller Música i creativitat dirigit als usuaris de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell. A més, es continua l’activitat al Centre Residencial DomusVi Salita i al Taller Ocupacional Claror de la Seu d’Urgell.

Tanmateix, l’equip per les persones de la Fundació ONCA realitzarà un taller artístic, lúdic i comunitari per a les famílies de l’Associació de Malalties Minoritàries d’Andorra (AMMA), que tindrà lloc el divendres 3 de març, a les 18 h, al Centre Cultural La Llacuna.

Joan Hernández, coordinador del programa dirigit a les persones, explica que “a demanda dels responsables del grup d’envelliment i de suport generalitzat de la Fundació Privada Nostra Senyora de Meritxell, reprenem aquests tallers artístics i comunitaris on la música i el moviment són les nostres eines per crear un espai de confiança, escolta i joc per als residents de l’entitat”. Les sessions tindran lloc els dimecres de 10 a 12 hores, amb dos grups diferenciats. El taller serà liderat pel músic Àlex Arajol i la ballarina i professora de dansa Mònica Vega.

Les sessions de Música i creativitat amb els usuaris del Centre Residencial DomusVi Salita es van iniciar el 12 de setembre de 2022, i es duen a terme setmanalment, tots els dilluns de 10.30 a 11.30 hores. A aquestes sessions, que són conduïdes pels músics Jordi Albelda i Àlex Arajol, es realitzen activitats performatives, didàctiques i participatives a través de la música.

Les activitats del programa Música i creativitat al Taller Ocupacional Claror de la Seu d’Urgell es treballen amb dos grups diferenciats, un anomenat Escolta i un altre Acció, alternant-se cada setmana. El mateix coordinador del programa, músic i professor de teatre Joan Hernández condueix les sessions cada dimecres de 15.30 a 16.45 hores. “Aquest any, posant sobre la taula les necessitats individualitzades de cada persona, hem organitzat aquests dos grups, Escolta i Acció, on cada setmana és fomenta la creació i la descoberta de jocs musicals i artístics”.