La Fundació Crèdit Andorrà posa en marxa una Aula Virtual de formació

La Fundació Crèdit Andorrà posa en marxa una Aula Virtual de formació

La Fundació Crèdit Andorrà ha posat en marxa l’Aula Virtual de L’espai, una plataforma digital perquè tant els usuaris de L’espai com totes les persones majors de 60 anys que ho vulguin puguin seguir, de forma virtual, la formació habitual que ofereixen. L’espai és el centre social d’activitats i formació de la Fundació Crèdit Andorrà i actualment ha ajornat tots els programes formatius presencials a causa de la situació sanitària. Amb aquesta iniciativa, la Fundació Crèdit Andorrà fa un pas més per estar a prop de la societat i fomentar, a través d’eines virtuals, l’educació i la formació en aquestes circumstàncies extraordinàries.

L’Aula Virtual de L’espai ofereix una sèrie d’activitats, cursos i consells. Entre les iniciatives virtuals programades es poden trobar:

• Cursos d’informàtica: un taller d’edició d’imatges amb Photoshop i un de Word.
  • Tallers de telèfon mòbil: videotrucades, bloqueig de pantalla, crear i treballar amb documents, etc.
  • Activitats dels tres nivells dels cursos d’anglès, del curs de francès i del curs de català.
  • Pràctiques per exercitar la memòria, amb jocs com un passaparaula amb exemples del nostre país, exercicis d’atenció i concentració, sopes de lletres, exercicis de reforç de matemàtiques, etc.
  • Consells saludables per a les persones que viuen soles aquests moments de confinament, pautes sobre la comunicació assertiva, l’empatia i l’escolta activa, sobre la gestió psicològica davant quarantenes, entre altres.
  • Rutes virtuals als estanys i refugi de Cabana Sorda, als estanys dels Pessons, a l’estany de les Fonts, entre altres.

Addicionalment, amb la col·laboració de la Fundació Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra i La Moixera, s’ofereix als participants de l’Aula Virtual de L’espai un taller de creació d’un instrument musical de percussió fet a casa amb materials reciclats. Finalitzades les mesures preventives de contenció a causa de la COVID-19, la Fundació ONCA organitzarà una trobada amb la gent gran en la qual farà sonar el seu instrument.

D’altra banda, membres de l’Associació de voluntaris de la gent gran (AVIM), que treballen activament a L’espai ajudant a l’aula d’informàtica o organitzant tallers, sortides i altres activitats, comparteixen amb els usuaris de l’Aula Virtual de L’espai diferents propostes. Per exemple, s’ha ofert un taller amb idees per decorar les finestres o un recull de receptes adients pels dies de quaresma.

L’Aula Virtual, igual que L’espai, és una plataforma viva en la qual, a mesura que passin els dies, hi trobaran noves propostes formatives, activitats, tallers, consells, etc.

Per poder participar de L’Aula Virtual de L’espai s’han de seguir els passos següents:
1. Accedir a Google Classroom des de la web o des de l’App.
2. Entrar-hi amb l’adreça de correu electrònic personal.
3. Seleccionar ‘Apuntar-se a una classe’
4. Entrar el codi xt56ev4 per poder accedir a les formacions de L’Aula Virtual de L’espai.

Programa d’activitats per a la gent gran

La Fundació Crèdit Andorrà organitza aquestes activitats amb l’objectiu de posar a disposició de les persones més grans de 60 anys eines que els permetin assolir un major benestar. La finalitat última és que no quedin aïllades de la realitat social que els envolta i puguin gaudir dels beneficis de les noves tecnologies, així com dels nous coneixements que van sorgint en àmbits com la salut, l’economia, la història i la cultura, entre d’altres.