La Fundació Crèdit Andorrà lliura el nou equip d’esquí alpí als Special Olympics Andorra

La Fundació Crèdit Andorrà ha lliurat un anorac i uns pantalons d’esquí alpí a tots els atletes de la secció d’esquí alpí de la Federació Esportiva Special Olympics Andorra, un equip que lluiran en els diversos entrenaments que duen a terme durant la temporada i en les competicions d’esquí previstes. La Fundació Crèdit Andorrà és la patrocinadora oficial d’aquesta federació des de l’any 2007, amb l’objectiu de fer possible la integració social dels atletes i contribuir que cap persona amb discapacitat intel·lectual es quedi sense la pràctica d’esport com a mitjà de socialització i integració.

El president d’Special Olympics, Àlex Terés, ha posat en relleu que aquesta temporada volen “poder consolidar l’equip d’esquí alpí” en el qual ja hi ha quinze esquiadors que entrenen amb “la mirada posada en la Copa d’Andorra” que se celebrarà el mes de març. A més, aquest any “comença a caminar”, dins la secció d’esquí alpí, les raquetes de neu i la voluntat és, tal com ha afegit Terés, que puguin tenir també el seu “espai de competició” a la Copa d’Andorra.

El director esportiu d’Special Olympics, Isaac Benchluch, ha destacat que tenen “expectatives molt altes” per a aquesta temporada, d’entrenar “molt” i poder anar a les competicions que tenen previstes i guanyar “moltes medalles”.

Un dels esportistes, Enric Adran, ha destacat que rebre l’equipació ha estat “molt maco”, ja que ha estat “una sorpresa que no s’esperaven” i ha manifestat que el repte és ara fer uns bons resultats i “suar ‘a tope’”.

La directora de la Fundació Crèdit Andorrà, Francesca Ros, ha recordat que “fa més de dotze anys” que l’entitat és el “patrocinador oficial” d’Special Olympics, i se’ls “dona suport ja que es creu que l’esport és una eina de socialització i integració”. Terés, al seu torn, ha exposat que el recolzament de la fundació és “pràcticament imprescindible”, ja que sense tenir-lo seria “difícil” que poguessin “arribar a tants esportistes”, 62 en l’actualitat, i també a “tantes disciplines esportives”. En aquest sentit, ha destacat que a banda del material que reben, com el que ha lliurat aquest dimecres, també tenen suport econòmic per part de la fundació per dur a terme els “projectes esportius, tant entrenaments com ser presents en esdeveniments internacionals”.