La federació esportiva Special Olympics Andorra participa al Campionat de Catalunya de Natació

• El campionat tindrà lloc a Lloret de Mar el diumenge 22 de gener
  • Andorra hi participa amb setze atletes

La federació esportiva Special Olympics Andorra, patrocinada per la Fundació Crèdit Andorrà, prendrà part al Campionat de Catalunya de Natació, organitzat per la Federació Catalana d’Esports per a Persones amb Discapacitat Intel·lectual. La competició tindrà lloc el diumenge 22 de gener, a les instal·lacions del Club de Natació Lloret de Mar.

Per part de la delegació andorrana hi participaran setze esportistes: Jordi Tarifa, Nelson Gonçalves, Oriol March, Abdel Zarioh, Juan Pablo Bellenzier, Cristian de Sousa, Jordi Caetano, Sandra Marrackchi, Jordi Tenias, Sergi Cuberes, Jennifer Vilchez, Nàdia Roser, Aina Baron, Clàudia Ramos, Pau Alay i Miriam Pons.

A més de la delegació andorrana també hi participaran els clubs o entitats següents: Pineda de Mar ADIAM, Centre d’Educació Especial l’Àngel d’Amposta, Associació de Famílies de Persones amb Discapacitat Intel·lectual i del Desenvolupament de la Comarca del Montsià (APASA), Associació Pro Persones amb Disminució Psíquica de la Conca de Barberà (APRODISCA), APROSEAT Barcelona, Associació de Pares de Discapacitats de Cerdanyola del Vallès (ASPADI), Club CAR de la Fundació Sant Tomàs de Vic, Club Esportiu ALBA de Tàrrega, Club Crespi Esport de Terrassa, Centre d’Educació Especial Alba de Reus, Associació L’Estel de Balaguer, Club Natació Sabadell, Centre Psicopedagògic Nostra Senyora de Montserrat de Caldes de Malavella, Federació ACELL de Barcelona, Club Natació Sitges, Club de Natació Lloret de Mar i Fundació Privada del Grup Cooperatiu TEB de Barcelona.

En total hi competiran uns 220 atletes.

La Fundació Crèdit Andorrà patrocina la federació esportiva Special Olympics Andorra des del 2007, amb l’objectiu de contribuir a la integració social dels atletes, així com a l’organització i la seva participació en esdeveniments nacionals i internacionals d’aquestes característiques.

Es tracta d’un recolzament a una iniciativa que té com a missió la integració en la societat de les persones amb algun tipus de discapacitat intel·lectual, en condicions d’igualtat amb la resta de ciutadans, a través de l’esport. La pràctica esportiva és una via de desenvolupament personal i social, que millora la qualitat de vida i engresca en la superació personal.