‘Heliceo, concert per a sis ventiladors i un sol pilot’ candidat als XXI Premis Max de les arts escèniques 2017-2018

Heliceo, concert per a sis ventiladors i un pilot sol, ha estat seleccionat com a candidat als Premis Max en Arts Escèniques 2017-2018 en la categoria de Millor Espectacle Revelació.

L’espectacle és una producció de l’Escena Nacional d’Andorra (la plataforma d’arts escèniques promoguda pel Govern d’Andorra, el Comú de la Massana i la Fundació Crèdit Andorrà) i La Màquina de Hacer Pájaros de l’any 2016 i ha estat seleccionada entre un total de 395 espectacles, dels quals només 137 han optat a candidatura.

Els Premis Max de les Arts Escèniques, van ser creats el 1998 per la Societat General d’Autors i Editors, amb la finalitat de premiar i reconèixer la tasca dels professionals i la qualitat de les produccions més destacades de l’any en l’àmbit de les Arts escèniques.

Durant aquests vint anys, els objectius d’aquests premis han estat:

– Reconèixer el treball realitzat de creadors, intèrprets i productors

– Assolir la màxima difusió dels treballs més destacats en la passada temporada.

– Aconseguir la màxima implicació de la societat en estreta col·laboració amb el sector professional, els agents culturals, públics i privats.

El caràcter itinerant i l’elecció d’espais emblemàtics per a la Gala dels Premis Max representen un dels senyals de la seva indiscutible singularitat. Així, cada any, aquests premis viatgen amb el seu equipatge festiu i espectacular d’una comunitat autònoma a una altra com a metàfora de les gires de les companyies de teatre i dansa, convertint a les arts escèniques en un art viu i actiu, i un referent importantíssim pel que fa a la riquesa cultural.

Els Premis Max estan integrats per dinou categories a concurs, els candidats, finalistes i guanyadors són triats per diferents jurats, i tres premis especials, entre els quals destaca el recentment creat premi del públic.

Heliceo, Concert per a sis ventiladors i un sol pilot  és un espectacle singular en el qual trobem un únic actor.

Aquest personatge transita pels diferents moviments musicals de Les quatre estacions d’Antonio Vivaldi, fent un recorregut a partir de la seva essència musical i el batec barroc d’aquesta obra mestra. Heliceo circula per aquells territoris vitals que van de l’alba del ser al seu ocàs, de la primavera a l’hivern, en una espera tragicòmica d’un amor absent i el reconeixement de la vida amb un mateix com a destí final de la seva cerca.

Un espectacle fascinant per a tots els públics, on els més petits aprendran a gaudir de la música de Vivaldi mentre el vent originat pels ventiladors dibuixa en l’aire personatges, atmosferes i jocs d’improvisació, construint escenes de gran força dramàtica i una bellesa plàstica on habita el que és inesperat.

FITXA ARTÍSTICA

Direcció: Rosa Mari H. Montoliu / Ester Nadal