Guillem Tudó du la música del saxo a Sant Serni de Nagol i Sant Miquel d’Engolasters

Sota el títol Saxo a solo, el saxofonista Guillem Tudó ha ofert aquest diumenge dos concerts, a Sant Serni de Nagol i a Sant Miquel d’Engolasters, en què ha interpretat, els grans clàssics del jazz i del blues. Tal com ha comentat el músic, es tracta d’un repertori que pretén ser “un viatge” per aquestes composicions.

El fet de tocar a esglésies romàniques i a més, dur-hi música com jazz o blues és “un contrast”, tal com comenta Tudó, que subratlla el fet que a Sant Serni de Nagol no s’havia fet “mai cap concert”.

El saxofonista remarca que fer concerts a esglésies que la major part de l’any estan tancades és “un projecte molt bo” ja que permet al públic no només gaudir de la música sinó també “veure patrimoni”. La proposta s’emmarca en el cicle ONCA Bàsic, que ofereix l’Orquestra Nacional Clàssica d’Andorra (entitat impulsada pel Govern i la Fundació Crèdit Andorrà), al llarg de l’estiu. Els dos concerts d’aquest diumenge s’incloïen, a més, en la celebració de l’Any Europeu del Patrimoni Cultural.

El concert ofert per Tudó ha inclòs peces de George Gershwin, Glen Miller o Sydney Bechet, per culminar amb “la cirereta del pastís”: My way de Claude François.